Podstawy oligofrenopedagogiki z elementami dydaktyki [12P-O-NP-8POED]
semestr zimowy 2017/2018
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy oligofrenopedagogiki z elementami dydaktyki [12P-O-NP-8POED] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2017/2018 [2017/2018Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 56 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Sylwia Wrona |
Literatura: |
• Bobińska K. i In. (red.): Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia. Wrocław 2012. • Kopeć D.: Rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Pozna 20013. • Kościelska M.: Oblicza upośledzenia. Warszawa 1995. • Krause A.: Paradygmaty pedagogiki specjalnej. Kraków 2010. • Kulesza E., M., Rozwój poznawczy dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego – diagnoza i wspomaganie, Warszawa 2004. • Sękowska Z. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 1998. • Smith D. D.: Pedagogika specjalna. T. 1-2. Warszawa 2009. |
Zakres tematów: |
• Oligofrenopedagogika- znaczenie terminu • Miejsce oligofrenopedagogiki w systemie nauk o człowieku • Zakres, przedmiot zainteresowań (badań) oligofrenopedagogiki • Współczesne cele i strategie w obrębie oligofrenopedagogiki • Znaczenie terminów rehabilitacja, autonomia, autorewalidacja etc. • Podmiot oddziaływań oligofrenopedagogiki • Dysfunkcje intelektualne globalne i parcjalne • Koncepcje i klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej różnych badaczy • Narzędzia do pomiaru zmiennych w obrębie niepełnosprawności intelektualnej |
Metody dydaktyczne: |
wykład połączony pokazem multimedialnym, pogadanka |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny składające się z kilkunastu pytań otwartych oraz zamkniętych (zgodnie z harmonogramem zajęć) |
Uwagi: |
Pedagogika Specjalna w zakresie oligofrenopedagogiki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.