Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-HT-S1-PNJH-4]
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia 3,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-HT-S1-PNJH-4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Ćwiczenia 3 [C3], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 1.51 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 2.55 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 40 |
Prowadzący: | Ewa Ciszewska-Jankowska |
Literatura: |
González Hermoso A., Conjugar es fácil, Edelsa, Madrid, 1996. Busquets L., Bonzi L., Ejercicios gramaticales de español, Verbum, Madrid, 1996. Castro F., Uso de la gramática española (intermedio y avanzado), Edelsa, Madrid, 1997. Fernández J., Fente R., Siles J., Curso intensivo de español. Ejercicios prácticos. Niveles intermedio y superior, SGEL, Madrid, 1990. Garcés M.P., La oración compuesta en español. Estructuras y nexos, Verbum, Madrid, 1994. García Santos J.F., Sintaxis del español. Nivel de perfeccionamiento, Santillana, Salamanca, 1993. Hernandez Mercedes M.P., Tiempo para paracticar el indicativo y el subjuntivo, Edelsa, 2006. Moreno García C., Curso superior de español, SGEL, Madrid, 1995. Garcés M.P., Las formas verbales en español: valores y usos, Verbum, Madrid, 1997. Moreno García C., Curso superior de español, SGEL, Madrid, 1995. Sastre Ruano M.A., El Subjuntivo en español, Colegio de España, Salamanca, 1997. |
Zakres tematów: |
1. Morfologia czasownika. Odmiana czasowników we wszystkich formach. Czasowniki zakończone na -acer, -ecer, -ocer, -ucir, a także decir (bendecir, predecir, etc.), hacer (rehacer, deshacer, etc.), czasowniki z tematem zakończonym na samogłoskę -iar, -uar, -uir, -aer, -eer, -oer, czasowniki nieregularne (saber, tener, venir, traer, caber, etc.). 2. Użycie czasów i trybów w zdaniach podrzędnych: okolicznikowych (czasowych, przyczynowych, skutkowych, celowych, warunkowych, przyzwolenia, porównawczych, sposobu) i względnych. 3. Analiza spójników wprowadzających poszczególne typy zdań. 4. Wyrażanie relacji pomiędzy zdarzeniami zdań złożonych za pomocą bezokolicznika. 5. Użycie ser i estar. Strona bierna. Użycie zaimka "se". 5. Użycie czasów przeszłych. 6. Użycie przyimków. |
Metody dydaktyczne: |
Teoretyczne przedstawienie poszczególnych zagadnień. Rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych. Analiza używanych form. Uzasadnianie wyboru odpowiedniego trybu i czasu. Wskazywanie na różnice pomiędzy j.polskim a j.hiszpańskim. Tłumaczenie zdań. Ustne ćwiczenia odmiany czasowników. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagana jest obecność na zajęciach. Dozwolone są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. Warunkiem uzyskania zaliczenia jest zdanie na ocenę co najmniej dostateczną wszystkich cząstkowych kolokwiów pisemnych dotyczących poszczególnych tematów w ciągu semestru, a także kolokwium zaliczeniowego obejmującego wszystkie tematy. Skala ocen kolokwiów cząstkowych: 100%-95% - bdb 94,9% - 90% - db+ 89,9% - 85% - db 84,9% - 80% - dst+ 79,9% - 75% - dst Skala ocen kolokwiów z odmiany czasowników: 100% - 96,1% bdb 96% - 92,1% db+ 92% - 88,1% db 88% - 84,1% dst+ 84% - 80% dst Skala ocen kolokwium zaliczeniowego: 100% - 93% - bdb 92,9% - 86% - db+ 85,9% - 79% - db 78,9% - 72% - dst+ 71,9% - 65% - dst Ocena końcowa przedmiotu to 50% oceny z kolokwiów cząstkowych i 50% oceny kolokwium zaliczeniowego wyliczona według skali: < 2,76 ndst 2,76 - 3,25 dst 3,26 - 3,75 dst+ 3,76 - 4,25 db 4,26 - 4,75 db+ > 4,76 bdb |
Uwagi: |
gramatyka praktyczn - Język hiszpański - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 4 semestr grupa B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.