Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

B(9) z zakresu metodyk specjalnych: Metodyka kształcenia separacyjnego [12-OA-S1-9MS.1-S] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: B(9) z zakresu metodyk specjalnych: Metodyka kształcenia separacyjnego [12-OA-S1-9MS.1-S]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:20 - 12:35
sala 22
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 19
Prowadzący: Sebastian Mrózek
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

• Głodkowska J., Dydaktyka specjalna. W przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wyd. APS, Warszawa 2012

• Kielin J., Klimek Markowicz K., Krok po kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną, GWP, Gdańsk 2013

• Orkisz M., Piszczek M., Smyczek A., Szwiec J. (red.): Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym – przewodnik dla nauczycieli. CMPP-P, Warszawa 2000.

• Piszczek M., Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka. Wybrane zagadnienia. CMPPP, Warszawa 2007

• Piszczek M., Dziecko, którego rozwój emocjonalno-poznawczy nie przekracza pierwszego roku życia. Diagnoza, zasady i ocena efektów zajęć, CMPPP, Warszawa 2006

Literatura uzupełniająca:

• Bobkowicz-Lewartowska L., Niepełnosprawność intelektualna. Diagnozowanie, edukacji i wychowanie, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2011

• Naprawa R., Tanajewska A., Korzeniewska E., Program nauczania dla II etapu edukacji. W szkole masowej lub szkole specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (dla klas IV-VI), Wyd. Harmonia, Gdańsk 2009

• Naprawa R., Tanajewska A., Korzeniewska E., Program nauczania zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w szkole masowej lub szkole specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (dla klas I - III), Wyd. Harmonia, Gdańsk 2009

Zakres tematów:

• Funkcjonowanie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole specjalnej (uczeń z lekką niepełnosprawnością, uczeń z głębszą niepełnosprawnością intelektualną)

• Formy edukacji oraz rodzaje zajęć prowadzonych w placówkach specjalnych

• Specjalistyczna kadra szkół specjalnych

• Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie

• Tworzenie Indywidualnych Program Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET)

• Obserwacje zajęć w placówkach separacyjnych oraz stopniowe włączanie się w proces lekcyjny

Metody dydaktyczne:

metoda rozmowy, poglądowa, poszukująca, działania praktycznego

Metody i kryteria oceniania:

• znajomość treści omawianych na ćwiczeniach

• posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej

• przygotowanie projektu indywidualnego zawierającego charakterystykę indywidualnego przypadku

• przygotowanie konspektu zajęć oraz przeprowadzenie ich w wybranej placówce kształcenia separacyjnego

• 90% obecności na zajęciach (dozwolona jedna nieobecność nieusprawiedliwiona)

• aktywny udział w zajęciach

• przedstawienie przeprowadzonego projektu zajęć

Projekt przygotowana w grupie:

• Przygotowanie konspektu zajęć dla wybranej grupy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w separacyjnym systemie kształcenia oraz ich realizacja do 15 grudnia.

• 10 minutowa prezentacja multimedialna na przedostatnich zajęciach, zawierająca omówienie przeprowadzonych zajęć

• Kryteria oceny: klarowność i przejrzystość prezentowanych treści; wykorzystanie podczas przeprowadzania zajęć umiejętności i wiedzy z zajęć, właściwy dobór tematyki zajęć, celów, treści do danej grupy uczniów, przygotowanie kopii konspektu dla prowadzącego zajęcia

Przygotowanie prezentacji można konsultować przez cały semestr z prowadzącym ćwiczenia.

Uwagi:

OA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)