Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań pedagogicznych [12-PE-S1-5MBP] semestr zimowy 2018/2019
Wykład, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody badań pedagogicznych [12-PE-S1-5MBP]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:45 - 10:30
sala 20
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Grabowska
Literatura:

1. Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2008, PWN.

2. Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 2002, PWN.

3. Denzin N.K., Lincoln Y.S. (red.): Metody badań jakościowych. T. 1-2. Warszawa 2009, PWN.

4. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP.

5. Krüger H.-H.: Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Gdańsk 2005, GWP.

6. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia – Metodyka – Ewaluacja. Lublin 2010, Wyd. UMCS.

Palka S. (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk 2010, GWP.

7. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

8. Rubacha K. (red).: Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki. Kraków 2008, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Zakres tematów:

Metody badań pedagogicznych, struktura procesu badawczego, etapy badań

Rodzaje badań naukowych

Cele poznania naukowego, przedmiot badań

Problemy badawcze i hipotezy robocze, zmienne i wskaźniki

Ogólny podział metod i technik badawczych

Metody zbierania danych: jakościowe i ilościowe

Grupowanie danych, sposoby graficznego przedstawiania danych

Zasady konstruowania narzędzi badawczych

Etyka w badaniach pedagogicznych

Metody dydaktyczne:

metoda podająca, dyskusji, burzy mózgów

Metody i kryteria oceniania:

Sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów oraz ćwiczeń. Student powinien zaprezentować usystematyzowaną, refleksyjną i krytyczną wiedzę dotyczącą metod pedagogicznych. Powinien także korzystać z wiedzy i umiejętności zdobytych na innych zajęciach, m.in. wprowadzenie do pedagogiki, podstawy socjologii, psychologia ogólna. Wyniki egzaminu są podawane w stopniach w skali od 2 do 5.

Egzamin pisemny trwa 45 min. Student otrzymuje indywidualny arkusz egzaminacyjny z z zadań: wielokrotnego wyboru, na dobieranie, typu prawda-fałsz, krótkiej odpowiedzi, zadań z luką, rozszerzonej odpowiedzi. Ocenie podlegać będzie poziom wiedzy, jej zrozumienie i umiejętność operowania informacją. Zostaje on zaliczony pozytywnie, gdy studenta otrzyma co najmniej 50%+1 punktów z ogólnej punktacji; Student może otrzymać: 3, 3,5, 4, 4,5, 5.

Student zostanie poinformowany o terminie egzaminu co najmniej na miesiąc przed zakończeniem zajęć, a także o możliwości konsultacji na dyżurach prowadzącej zajęcia.

Uwagi:

dr hab. B. Grabowska, prof. UŚPOWzAR

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)