Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań pedagogicznych [12-PE-S1-5MBP] semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody badań pedagogicznych [12-PE-S1-5MBP]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 10:45 - 11:30
sala 20
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Barbara Grabowska
Literatura:

Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2008, PWN.

Dutkiewicz W.: Podstawy metodologii badań: do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki. Kielce 2000, Wydawnictwo Stachurski.

Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007

Maszke A. W.: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2003, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, WAiP.

Zakres tematów:

1. Planowanie procesu badawczego (zmienne, konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych, problemy badawcze i hipotezy robocze).

Metody, techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w badaniach pedagogicznych.

2. Konstruowanie i standaryzacja narzędzi badawczych.

3. Dobór próby i terenu do badań.

4. Realizacja badań.

5. Analiza i interpretacja zgromadzonego materiału empirycznego.

6. Weryfikacja hipotez i formułowanie wniosków.

7. Prezentacje przygotowanych w zespołach projektów badawczych .

Metody dydaktyczne:

analiza przedstawionych projektów, omówienie zagadnień metodologicznych badań, dyskusja o metodach i narzędziach badawczych

Metody i kryteria oceniania:

Metoda projektu - ćwiczenia w projektowaniu programów prostych badań pedagogicznych.

Prezentacja koncepcji, tematyki, metodologii oraz wyników przeprowadzonej pracy badawczej.

Uwagi:

dr hab prof UŚ B. Grabowska Pow z AR

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)