Metody badań pedagogicznych [12-PE-S1-5MBP]
semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metody badań pedagogicznych [12-PE-S1-5MBP] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Barbara Grabowska | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2008, PWN. Dutkiewicz W.: Podstawy metodologii badań: do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki. Kielce 2000, Wydawnictwo Stachurski. Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007 Maszke A. W.: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2003, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001, Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, WAiP. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Planowanie procesu badawczego (zmienne, konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych, problemy badawcze i hipotezy robocze). Metody, techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w badaniach pedagogicznych. 2. Konstruowanie i standaryzacja narzędzi badawczych. 3. Dobór próby i terenu do badań. 4. Realizacja badań. 5. Analiza i interpretacja zgromadzonego materiału empirycznego. 6. Weryfikacja hipotez i formułowanie wniosków. 7. Prezentacje przygotowanych w zespołach projektów badawczych . |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
analiza przedstawionych projektów, omówienie zagadnień metodologicznych badań, dyskusja o metodach i narzędziach badawczych |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda projektu - ćwiczenia w projektowaniu programów prostych badań pedagogicznych. Prezentacja koncepcji, tematyki, metodologii oraz wyników przeprowadzonej pracy badawczej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr hab prof UŚ B. Grabowska Pow z AR |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.