Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teoretyczne i praktyczne aspekty pracy asystenta rodziny 12-PE-AR-S1-6TPA
semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Teoretyczne i praktyczne aspekty pracy asystenta rodziny 12-PE-AR-S1-6TPA
Zajęcia semestr letni 2018/2019 (2018/2019L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 8:30 - 10:45
sala 107
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 10
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

A. Błasiak, E. Dybowska (red.): Wybrane zagadnienia pedagogiki rodziny. Kraków 2010.

S. Kawula, J. Brągiel, A. W. janke: Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki. Toruń 2004.

M. Kornaszewska-Polak (red.): Asystentura rodziny. Teoria, praktyka, badania. Sosnowiec 2016.

I. Krasiejko: Metodyka działania asystenta rodziny. Różne modele pracy socjalnej i terapeutycznej z rodziną. Katowice 2012.

I. Krasiejko: Asystentura rodziny. Rekomendacje metodyczne i organizacyjne. Warszawa 2016.

A. Kanios: Praca socjalna z rodziną problemową. Kraków2016, Wyd. Impuls.

M. kowalska-Kantyka, S. Kantyka: Możliwości wsparcia rodzin i osób dysfunkcyjnych przez ośrodki pomocy społecznej. Warszawa 2011.

M. Szyszka (red.): Dylematy życia rodzinnego. Diagnoza i wsparcie. Lublin 2016.

R. Wielgos_Struck (red.): Obszary wsparcia rodziny w doświadczeniu lokalnym. Rzeszów 2015.

B. Wasilewski, L. Engel (red.): Grupowy trening balintowski. teoria i zastosowanie. Białystok 2011.

Zakres tematów:

1. Rodziny z wieloma problemami . Model pomocy społecznej rodzinie.

2. Rodzina jako źródło zasobów.

3. Zadania uprawnienia asystenta rodziny. Kwalifikacje. Predyspozycje osobowościowe i charakterologiczne.

4. Spotkanie warsztatowe z asystentem rodziny w placówce lub na terenie uczelni.

5. Wybrane metody pracy w asystenturze rodziny.

6. Grupowy trening balintowski - teoria i zastosowanie w diagnozie przypadku rpdziny oraz sposobach pomocy rodzinie.

7. Specyfika problemów i potrzeb rodzin.

8. Wybrane rodziny dysfunkcyjne – analiza przypadku i opracowanie form pomocy i pracy z rodziną.

9. Podsumowanie zajęć. Projekty.

Metody dydaktyczne:

Metoda projektów.

Praca z tekstem.

Dyskusja.

Praca w grupach.

Grupowy trening balintowski.

Metody i kryteria oceniania:

Student pracuje przez cały semestr - przygotowuje wskazana literaturę oraz uczestniczy w dyskusji i w pracy z grupą.

Ocenie podlegają odpowiedzi studenta na pytania problemowe zawarte w arkuszu kolokwium.

Kolokwium w formie pisemnej, termin egzaminu ustalony ze studentami, czas trwania 45 min., kolokwium zaliczone pozytywnie w przypadku uzyskania przez studenta 51% punktów.

Wyniki kolokwium będą ogłaszane są zgodnie z Regulaminem studiów w UŚ. Niezaliczone kolokwium należy poprawić w formie ustnej; zakres treści nie ulega zmianie.

Ocenia jest uzależniona od rodzaju wybranych metod, sposobu przedstawienia prezentacji, wyboru literatury źródłowej oraz stopnia wyczerpania tematu

Uwagi:

dr U. Klajmon-Lech

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.