Śródroczna praktyka metodyczna 12-PE-WIP-S1-1SPM
semestr zimowy 2018/2019
Praktyka,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Śródroczna praktyka metodyczna 12-PE-WIP-S1-1SPM | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2018/2019 (2018/2019Z)
(zakończony)
Praktyka (PRAKT), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anastazja Sorkowicz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Adamek I., Bałachowicz J., Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Kraków 2014. • Czasopismo: „Wychowanie w Przedszkolu” • Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. red. E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska. Karków 2012. • Nyczaj-Drąg M., Soroka-Fedorczuk A., Skwarek B., Oferty zajęć edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 2014. • Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu. red. E. Gruszczyk-Kolczyńska, Kraków 2012. • Włoch S., Włoch A., Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Warszawa 2009. • Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką. Kraków 2011. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zapoznanie się z pracą dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczą przedszkola. Obserwacja pracy nauczyciela połączona ze szczegółową analizą zajęć. Ćwiczenia w rozpoznawaniu specyficznych potrzeb wychowanków. Opracowywanie scenariusza zajęć oraz przygotowywanie pomocy edukacyjnych. Sporządzenie sprawozdania z praktyk. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela. Samodzielne prowadzenie zajęć przez studentów. Dyskusja. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ustalana jest na podstawie obserwacji zajęć prowadzonych w przedszkolu przez studentów (scenariusz zajęć, przygotowanie materiałów edukacyjnych, prowadzenie) oraz sporządzonego przez studenta sprawozdania. Zaliczenie w sesji egzaminacyjnej. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr A. Sorkowicz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.