Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-WIP-S1-1SPM] semestr zimowy 2018/2019
Praktyka, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-WIP-S1-1SPM]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 020
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 22
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Literatura:

Adamek I., Bałachowicz J., Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Kraków 2014.

• Czasopismo: „Wychowanie w Przedszkolu”

• Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. red. E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska. Karków 2012.

• Nyczaj-Drąg M., Soroka-Fedorczuk A., Skwarek B., Oferty zajęć edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 2014.

• Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu. red. E. Gruszczyk-Kolczyńska, Kraków 2012.

• Włoch S., Włoch A., Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Warszawa 2009.

• Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką. Kraków 2011.

Zakres tematów:

Zapoznanie się z pracą dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczą przedszkola.

Obserwacja pracy nauczyciela połączona ze szczegółową analizą zajęć.

Ćwiczenia w rozpoznawaniu specyficznych potrzeb wychowanków.

Opracowywanie scenariusza zajęć oraz przygotowywanie pomocy edukacyjnych.

Sporządzenie sprawozdania z praktyk.

Metody dydaktyczne:

Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela. Samodzielne prowadzenie zajęć przez studentów. Dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena ustalana jest na podstawie obserwacji zajęć prowadzonych w przedszkolu przez studentów (scenariusz zajęć, przygotowanie materiałów edukacyjnych, prowadzenie) oraz sporządzonego przez studenta sprawozdania. Zaliczenie w sesji egzaminacyjnej.

Uwagi:

dr A. Sorkowicz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)