Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne nurty pedagogiki [12-PA-S2-1WNP] semestr zimowy 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne nurty pedagogiki [12-PA-S2-1WNP]
Zajęcia: semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z] (zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 14:45 - 15:30
sala 103
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

1. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red): Pedagogika. Podręcznik akademicki. T.1. Warszawa 2004, Wyd. Naukowe PWN.

2. Kwieciński Z., Śliwerski B.(red): Pedagogika. Podręcznik akademicki. T.2. Warszawa 2004, Wyd. Naukowe PWN.

3. Lewowicki T.: O tożsamości – kondycji i powinnościach pedagogiki. Warszawa – Radom 2007, Wyd. ITE.

4. M. Nowak: Teorie i koncepcje wychowania. Warszawa 2008.

5. Śliwerski B. (red.): Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku. Kraków 2001, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

6. Śliwerski B.: Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków 1998 (lub nowsze wydania), Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Zakres tematów:

1. Teorie i koncepcje wychowania - zarys ogólny.

2. Otwarta koncepcja wychowania w ujęciu Mariana Nowaka.

3. Hermeneutyka i pedagogika hermeneutyczna.

4. Dialog w pedagogice.

5. Personalizm składnikiem współczesnych koncepcji pedagogicznych.

6. Humanizm we współczesnych systemach wychowawczych.

7. Nurt radykalnej szkoły. Pedagogika krytyczna.

8. Przemiany edukacyjne.

9. Pedagogika behawioralna.

10. Pedagogika fenomenologiczna.

Metody dydaktyczne:

Metoda wykładowa, problemowa, prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

średnia ważona z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia: praca egzaminacyjna – 60%, projekt – 30% , prezentacja – 10%, przy założeniu, że wszystkie sposoby weryfikacji efektów kształcenia zostały zaliczone pozytywnie (tzn. co najmniej na ocenę dostateczną)

Uwagi:

PAS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)