Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 40
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 40 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 17:00 - 18:30
sala 360-361 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Radzięda |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Latham-Koenig, Ch (2013). English File Intermediate, 3rd Edition, Oxford University Press Literatura uzupełniająca: Mann, M & Taylore-Knowles, S (2008). Destination B1, Macmillan Vince, M (2003). Intermediate Language Practice, Macmillan Materiały własne lektora Kurs e-learningowy na platformie SPNJO “Egzamin kończący lektorat języka angielskiego poziom B1” , http://el.us.edu.pl/spnjo |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press) 1. Rozwijanie leksyki związanej z edukacją, wypowiadanie się na temat własnych doświadczeń w ww. zakresie. Omówienie systemu szkolnictwa w Wielkiej Brytanii i USA. 2. Dyskusja na temat problemów związanych ze szkołą i wychowaniem. Użycie konstrukcji I okresu warunkowego i zdań czasowych (zastosowanie spójników as soon as, when, before, until). 3. Zabieranie głosu w dyskusji na temat problemów mieszkaniowych młodych osób. 4. Mówienie o sytuacjach hipotetycznych odnoszących się do teraźniejszości i przyszłości (użycie II okresu warunkowego). 5. Opisywanie miejsca zamieszkania, formułowanie wypowiedzi na temat swojego wymarzonego domu, poszerzanie słownictwa z tego zakresu. 6. Doskonalenie umiejętności używania języka codziennego (wyrażanie propozycji i reagowanie na nie, przepraszanie, usprawiedliwianie). 7. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób, ćwiczenie umiejętności użycia mowy zależnej (zdania oznajmujące i pytające). 8. Wyrażanie opinii na temat robienia zakupów w sklepie i zakupów online, rozwijanie leksyki w ww. dziedzinie. 9. Formułowanie pisemnej reklamacji nabytego towaru lub usługi. 10. Słowotwórstwo – doskonalenie umiejętności tworzenia rzeczowników od czasowników (m.in. za pomocą przyrostków: -ation, -ment, -ion). 11. Zabieranie głosu w dyskusji na temat planowanej kariery zawodowej. Poszerzenie słownictwa z zakresu środowiska pracy. Użycie struktur gerundialnych (-ing) i bezokolicznikowych. 12. Formułowanie wypowiedzi pisemnej z zastosowaniem rejestru formalnego: list motywacyjny i życiorys. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych/ prac pisemnych, za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1) - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej na ocenę pozytywną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Arteterapia, Pedagogika, Pedagogika specjalna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.