Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2018/2019
lektorat,
grupa nr 60
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 60 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 15:15 - 16:45
sala 204 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Dellar H., Walkley A. Outcomes Upper Intermediate - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 - Maris A., Outcomes Upper Intermediate - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 Literatura uzupełniająca: - Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011 - Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 4-6 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning) 1. Rozmowa o sytuacji ekonomicznej i politycznej państwa z wykorzystaniem terminologii nawiązującej do tematu (np.: boom, recession, bureaucracy, shortage) oraz kolokacji czasowników z przyimkami (np.: vote on, concerned with, cut back on); wyrażanie opinii z zastosowaniem określników so, such. 2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: zgadzanie się i potwierdzanie zrozumienia („I know what you mean”, etc.). 3. Wypowiadanie się na tematy z obszaru problematyki społecznej, wprowadzenie frazeologii związanej z ww. tematyką. 4. Dyskusja na temat problemów współczesnego świata takich jak głód i bieda oraz proponowanych rozwiązań tych kwestii na podstawie tekstu „Only Connect”, rozwijanie leksyki w ww. zakresie, zastosowanie kolokacji (np.: extreme poverty, tackle the problem, child mortality rate). 5. Zastosowanie konstrukcji porównującej the..., the... . 6. Formułowanie wypowiedzi ustnej na temat sposobów spędzania czasu wolnego i zdrowego stylu życia (w tym m.in. uprawiania sportu), poszerzenie słownictwa z tego zakresu. 7. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: sprawdzenie usłyszanej informacji poprzez powtórzenie części zdania z formą czasownika i dodanie zaimka pytającego (You’ve got what?, You went where?). 8. Wyrażanie żalu i komentowanie zdarzeń przeszłych związanych z uprawianiem sportu, analiza tekstu „Sport - You’ve Got to Love It”, wykorzystanie konstrukcji z czasownikiem modalnym (should(n’t) have / could(n’t) have / would(n’t) have + past participle). 9. Wypowiadanie się na temat sportów nietypowych i ekstremalnych oraz niebezpieczeństw z nimi związanych, zastosowanie frazeologii związanej z urazami i wypadkami. 10. Utrwalenie struktur czasownikowych i usystematyzowanie różnic w użyciu czasów Present Perfect Continuous oraz Present Perfect Simple. 11. Wypowiadanie się na temat miejsc pobytu wakacyjnego z użyciem wyrazów określających przymiotniki (np.: absolutely soaked) i rzeczowniki (np.: hardly any facilities, a complete waste of time). Poszerzenie słownictwa związanego z tematem. 12. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: wyrażanie opinii i okazywanie zdziwienia za pomocą pytań przeczących (Couldn’t you stay there?, Don’t you find it annoying?). 13. Rozmowa na temat problemów związanych z zakwaterowaniem oraz sposobów ich rozwiązywania. Zastosowanie frazeologii związanej z tematem, użycie wyrażenia have something done. 14. Doskonalenie umiejętności rozumienia idiomów angielskich (na przykład: to be out of pocket, to take the mickey, to cost an arm and a leg). 15. Dyskusja na temat szoku kulturowego związanego z wyjazdem do innego kraju na podstawie tekstów (trzech e-maili) oraz programu radiowego „A Shock to the System”. Poszerzenie słownictwa dotyczącego ww. problematyki. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Arteterapia, Pedagogika, Pedagogika specjalna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.