Konwersatorium monograficzne: Media mikronacjonalizmów i etnomedia [05-DK-S2-KM10.12]
semestr letni 2018/2019
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konwersatorium monograficzne: Media mikronacjonalizmów i etnomedia [05-DK-S2-KM10.12] |
Zajęcia: |
semestr letni 2018/2019 [2018/2019L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:35 - 11:05
sala 238 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 21 |
Prowadzący: | Dagmara Głuszek-Szafraniec |
Literatura: |
1. Media in Europe's Small Nations, ed. H.D. Jones, Cambridge 2014. 2. V Raport dotyczący sytuacji mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego w Rzeczypospolitej Polskiej (2015), Warszawa. 3. Dudra S., Nitschke B., (red.) (2010), Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce po II wojnie światowej. Wybrane elementy polityki państwa, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków. 4. Klimkiewicz B. (1997), Media mniejszościowe w Polsce, [w:] Konflikt czy współdziałanie. Media a problemy mniejszości, Fundacja Kultury Chrześcijańskiej „Znak”, Kraków. 5. Klimkiewicz B. (2003), Mniejszości narodowe w sferze publicznej. Reprezentacje, praktyki i regulacje medialne, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. 6. Moring T. (2013), Media Markets and Minority Languages in the Digital Age, Journal on Ethnopolitics and Minority Issues in Europe Vol 12, No 4, s. 34-53. 7. Media mniejszości, mniejszości w mediach, pod red. M. Adamik-Szysiak i E. Godlewskiej, Lublin 2014. 8. Głuszek-Szafraniec D. (2015), Konwergencja a media mniejszości w Polsce, w: Problemy konwergencji mediów II, pod red. K. Dudka i in., Sosnowiec-Praga, s. 89-102. |
Zakres tematów: |
1. Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania języków mniejszościowych, status prawny mniejszości narodowych i etnicznych. 2. Media Saamów. 3. Media walijskie. 4. Media szkockie. 5. Media baskijskie. 6. Media katalońskie. 7. Media w hiszpańskiej Galicji. 8. Media Łemków, Ormian, Romów, Kaszubów i innych grup. 9. Media mniejszości narodowych w Polsce: Niemców, Ukraińców i Białorusinów. |
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda podająca. 2. Prezentacje multimedialne oraz materiały filmowe. 3. Dyskusja, "burza mózgów". 4. Wykorzystanie czasopism naukowych w dydaktyce. 5. Wykorzystanie repozytoriów w dydaktyce. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnicy kursu mogą przedstawić prezentację. Oceniana będzie jakość merytoryczna wystąpienia, oryginalność tematyki, dobór środków multimedialnych, umiejętność zainteresowania słuchaczy. W przypadku innej formy zaliczenia (gdy uczestnik nie przedstawi prezentacji), tj. kolokwium, należy otrzymać 50%+1 wymaganych punktów, aby uzyskać ocenę dostateczną. Ta forma ma charakter pisemny, z pytaniami otwartymi, dotyczącymi charakterystyki wybranych grup i ich mediów. |
Uwagi: |
4 semestr dziennikarstwo i komunikacja społeczna stacjonarne II stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.