Termin i miejsce:
Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 13:00 - 14:30
sala 143
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11)
jaki jest adres?
|
Literatura:
|
J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Wrocław 1999
B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 1999
S.P. Robbins, Zasady zachowania w organizacji, Poznań 2001
E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003
Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2002
J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2005, 2017
|
Zakres tematów:
|
1. Aktywne słuchanie jako podstawa skutecznej komunikacji. Udzielanie informacji zwrotnej – Feedback, techniki wspierające efektywną komunikację w zespole.
2. Konflikty, bariery w komunikacji. Analiza transakcyjna, jej zastosowanie w kierowaniu ludźmi i w negocjacjach
3. Komunikacja w organizacji jako element kultury organizacyjnej
4. Mobbing i jego konsekwencje
5. Teoria funkcjonalna Hirokavy i Gourana
|
Metody i kryteria oceniania:
|
Pod uwagę brana jest aktywność na zajęciach, zabieranie głosu przy omawianiu określonych przypadków, współpraca w grupach. Ocena końcowa jest wynikiem liczby aktywności w trakcie całego semestru.
|