Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-HT-S1-PNJH-4]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia 1,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego IV [02-FL-HT-S1-PNJH-4] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia 1 [C1], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 3.4 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 35 |
Prowadzący: | Paulina Krawczyk |
Literatura: |
1. D. Álvarez (2008): Destino Erasmus 2, SGEL 2. J. Corpas (2004): Aula International 2, 3, Difusión 3. J. Muñoz (2014): Agencia Ele Avanzado, SGEL 4. M. Marzoch (2009): Pisanie po hiszpańsku, RM 5.M. Moreno, K. Prussak, M. Socorro (2011): Język hiszpański. Egzamin pisemny. Poziom rozszerzony, Nowela. |
Zakres tematów: |
1. Interpunkcja: przecinek, kropka, dwukropek, średnik, wielokropek (teoria i ćwiczenia w zdaniach). 2. Interpunkcja: nawias, wykrzyknik, pytajnik, cudzysłów, myślnik, łącznik (teoria i ćwiczenia w zdaniach). 3. Transkrypcja tekstu. 3. Ejercicios de sustitución de palabras baúl. 4. Enlaces oracionales. Marcadores discursivos. Conectores textuales. 7. La organización del discurso expositivo. 8. La exposición en forma descriptiva y narrativa. 9. La exposición en forma argumentativa. 10. La argumentación. Elementos de la argumentación. Modo de formular una tesis. 11. El texto expositivo-argumentativo. 12. Ćwiczenia na redagowanie i korektę teksu. 13. Oraciones circunstanciales y relativas en textos. |
Metody dydaktyczne: |
1. Dyskusja na podstawie tekstów o charakterze praktycznym. 2. Ćwiczenia indywidualne i w grupach, rozwiązywanie zadań: tłumaczenie zdań i wyrażeń, uzupełnianie tekstu, definiowanie pojęć, układanie historii, wykorzystywanie poznanych struktur w różnych kontekstach, łączenie fragmentów w logiczną całość, reformułowanie tekstu. 3. Projekt na podstawie artykułów popularnonaukowych. 4. Analiza tekstów modelowych, redagowanie własnych wypowiedzi pisemnych, uzupełnianie i tłumaczenie zdań, rozwiązywanie ćwiczeń poszerzających zakres słownictwa. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa wystawiona na podstawie wyników kolokwiów (pisemnych) oraz prac pisemnych, wyliczana za pomocą średniej arytmetycznej z ocen cząstkowych. Skala oceny końcowej: < 2,76 ndst 2,76 - 3,25 dst 3,26 - 3,75 dst+ 3,76 - 4,25 db 4,26 - 4,75 db+ > 4,76 bdb Ocena z kolokwium wystawiona na podstawie skali: 65% - 71% => dostateczny (3) 72% - 78% => dostateczny plus (3+) 79% - 85% => dobry (4) 86% - 92% => dobry plus (4+) 93% - 100% => bardzo dobry (5) Ocena pracy pisemnej wystawiona na podstawie dziesięciopunktowej skali: 0 - 6,49 => ndst 6,5 - 6,99 => dst 7,0 - 7,49 => dst + 7,5 - 8,49 => db 8,5 - 8,99 => db+ 9,0 - 10 => bdb Częściami składowymi oceny są : 1. Zgodność z tematem (1pkt) 2. Struktura (2pkt) 3. Różnorodność językowa (3pkt) 4. Poprawność językowa (4pkt) Popełnienie błędów w ilości stanowiącej ponad 15% całego tekstu skutkuje uzyskaniem mniej niż 6,5pkt, a co za tym idzie wystawieniem oceny niedostatecznej. |
Uwagi: |
praca z tekstem - Język hiszpański - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - II rok, 4 semestr grupa B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.