Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Techniki twórczego rozwiązywania problemów [06-ZZL-N1-L-TTRP] semestr letni 2019/2020
Laboratorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Techniki twórczego rozwiązywania problemów [06-ZZL-N1-L-TTRP]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:30 - 10:00
sala 208
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 18
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Michał Brol
Literatura:

Kaufman J. C., Kreatywność, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2011,

Szmidt K. J., ABC kreatywności, Wyd. Difin, Warszawa 2010,

Szmidt K.J., Trening kreatywności, Gliwice, Wyd. Helion 2008,

Proctor T., Twórcze rozwiązywanie problemów, Wyd. GWP, Gdańsk 2002,

Nęcka E. i in., Trening twórczości, Wyd. GWP, Sopot 2012,

Karwowski M., Klimat dla kreatywności, Warszawa, Wydawnictwo Difin, 2009,

Karwowski M., Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości, Warszawa, Akademia Pedagogiki Specjalnej, 2009.

Zakres tematów:

Pojęcie twórczości a kreatywność.

Warunki sprzyjające i niesprzyjające twórczości.

Etapy twórczego myślenia.

Techniki twórczego myślenia.

Ćwiczenia praktyczne.

Metody dydaktyczne:

Uczenie się w oparciu o problem, sesje rozwiązywania problemu, dyskusje, praca indywidualna i zespołowa.

Metody i kryteria oceniania:

Udział w procesie rozwiązywania problemów z wykorzystaniem technik twórczego rozwiązywania problemów pozwoli na bieżąco dokonywać obserwacji i oceny pracy uczestników, ich zaangażowania w proces poszukiwania nowatorskich rozwiązań. Pod uwagę brane są dwa podstawowe kryteria: obecność podczas zajęć oraz aktywność merytoryczna.

Uwagi:

BRAK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)