Podstawy pedagogiki specjalnej [12-PE-WIP-S1-6PPS]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki specjalnej [12-PE-WIP-S1-6PPS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 13:45 - 17:00
sala 105 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Skotnicka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Barnes C., Mercer G., Niepełnosprawność, Warszawa 2008 Chrzanowska I., Pedagogika specjalna, Kraków 2015. Deutsch Smith Deborah, Pedagogika specjalna, t. I i II, Warszawa 2009. Maciarz A., Dziecko przewlekle chore. Opieka i wsparcie, Wyd. Żak Obuchowska I. (red.), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa 2005. Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych Ustawa Prawo Oświatowe Rozporządzenia MEN oraz inne akty prawne dotyczące osób z niepełnosprawnościami Savoir vivre osób niepełnosprawnych |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Niepełnosprawność, osoba z niepełnosprawnością - ustalenia terminologiczne. 2. Savoir vivre osób niepełnosprawnych. 3. Prawa osób z niepełnosprawnościami - dokumenty krajowe i międzynarodowe 4. Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. 5. Funkcjonowanie społeczne i edukacja osób z zaburzeniami słuchu. 6. Funkcjonowanie społeczne i edukacja osób z zaburzeniami wzroku. 7. Twórcze metody pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. 8. Inkluzja społeczna osób z niepełnosprawnościami. 9. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 10. Fazy przystosowania do niepełnosprawności. 11. Wsparcie społeczne osób z niepełnosprawnościami - sieci wsparcia. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody problemowe, dyskusja, praca z tekstem, film, metody aktywizujące |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (możliwa 1 nieobecność nieusprawiedliwiona), aktywny udział w zajęciach, praca w grupach, przygotowanie do zajęć, praca z tekstem, zaliczenie wszystkich ćwiczeń, napisanie recenzji książki K. Rosickiej-Jaczyńskiej ,,Ołówek". |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr B. Skotnicka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.