Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym II [06-PC-S1-39.1]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym II [06-PC-S1-39.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co druga środa (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 111 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co druga środa (nieparzyste), 17:15 - 18:45
sala 113 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Bogumiła Bobik |
Literatura: |
Kielin J., Klimek-Markowicz, Krok po Kroku. Nauczanie i terapia dzieci z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Gdańsk, 2016 Affolter F. (1999). Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Warszawa: WSiP Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnysk M. (1996). Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa: WSiP Cieszyńska J. (2006). Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne (oraz seria „Kocham czytać”) Franczyk A., Krajewska K. (2003). Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami w rozwoju; Kraków: Impuls Franczyk A., Krajewska K. (2005). Skarbiec nauczyciela- terapeuty. Kraków: Impuls Franczyk A., Krajewska K. (2003). Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Kraków: Impuls Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw. Warszawa: WSiP Frostig M., Horne D. (1989). Wzory i obrazki. Warszawa: Polskie Towarzystwo Psychologiczne Maas V. (1998). Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej. Warszawa: WSiP Minczakiewicz E. (2001). Jak pomóc w rozwoju dziecku z zespołem Downa. Poradnik dla rodziców i wychowawców. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej Minczakiewicz E. (2006). Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki. Kraków: Impuls |
Zakres tematów: |
Treści realizowane w IV semestrze: 1. Charakterystyka funkcjonowania osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną - implikacje dla procesu rewalidacji. 2. Metody, techniki i narzędzia diagnozowania w pedagogice specjalnej, podział środków pedagogicznych. Dobór metod pracy. 4. Prezentacja i krytyczna analiza prac zaliczeniowych. Treści realizowane w V semestrze 5. Tworzenie dziennych i miesięcznych planów pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną NI. 6. Tworzenie zajęć dydaktycznych w oparciu o podstawę programową dla uczniów z umiarkowaną i znaczną NI. 7. Metody i techniki oddziałujące poprzez dotyk i ruch 8. Metody i techniki oddziałujące poprzez sztukę 9. Aspekty normalizacyjne (praca, związki partnerskie osób z umiarkowaną i znaczną NI). 10. Analiza metody ośrodków pracy. 11. Metody i techniki oddziałujące na sferę społeczną (komunikacja i funkcjonowanie w otoczeniu). |
Metody dydaktyczne: |
metody podające, problemowe, praca indywidualna i zespołowa, panele dyskusyjne |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania jak dla wszystkich grup |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.