Pracownia specjalizacyjna II [W2-S2BI19-2BL-04]
semestr letni 2019/2020
Laboratorium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Pracownia specjalizacyjna II [W2-S2BI19-2BL-04] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:45 - 18:45
sala B-101 (SALA SEM.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Adam Rostański, Barbara Tokarska-Guzik, Andrzej Urbisz |
Literatura: |
Stosowna literatura obowiązkowa zostanie podana przez opiekuna naukowego odpowiednio do każdego z realizowanych tematów. Część literatury gromadzona jest przez każdego studenta indywidualnie. Stosowne piśmiennictwo uzupełniające dostępne jest w bibliotece Instytutu; część piśmiennictwa zostanie podana przez prowadzącego odpowiednio do każdego z realizowanych tematów indywidualnych. |
Zakres tematów: |
W czasie zajęć laboratoryjnych na pracowni student pod nadzorem prowadzącego planuje i realizuje poszczególne etapy procesu badawczego, niezbędne do wykonania tematu jego pracy magisterskiej. Szczególną uwagę zwraca się na specyfikę metodologii w zakresie realizowanej tematyki, z uwzględnieniem wykorzystania odpowiedniej literatury fachowej. Magistranci zapoznają się także ze specyfiką prowadzonych przez Zespół badań. Zakres tematyczny obejmuje: - przygotowanie planu (agendy) realizacji własnego projektu badawczego, - systematyczna kwerenda piśmiennictwa z zakresu studiowanej specjalności i realizowanego tematu badawczego, - opracowanie szczegółowej metodyki badawczej, zestawienie pierwszych wyników (pomiarów), - uzupełnianie dziennika dokumentacji pracy badawczej – raport (z części laboratoryjnej i terenowej), - sporządzenie sprawozdania końcowego – opis własnego projektu badawczego (dokument w wersji elektronicznej tekst i prezentacja) |
Metody dydaktyczne: |
Laboratorium, praca z literaturą fachową, praca w terenie, konsultacje bezpośrednie (jak w opisie modułu) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa ustalana jako średnia z: 1) umiejętności praktycznych i zaangażowania studenta w realizację tematów zajęć, 2) zaliczenia raportów cząstkowych (etapowych), 3) oceny końcowej uzyskanej na podstawie przedstawionego sprawozdania końcowego (prezentacji); w stosunku 0,25+0,25+0,50. Ocena ciągła pracy studenta: Znajomość literatury przedmiotu; podstawy teoretyczne odnoszące się do realizowanej tematyki badawczej. Przygotowanie do czynności badawczych w Pracowni w oparciu o zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz podaną literaturę przedmiotową. Kryteria oceny ciągłej: Ocena bardzo dobra - student aktywnie uczestniczy w czynnościach praktycznych, dyskusji na zajęciach, zadaje pytania do omawianych tematów, świadczące o wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie realizowane zagadnienia i mechanizmy analizowanych zjawisk. Ocena dobra - student potrafi odpowiadać na zadawane mu pytania, rozumie realizowane zagadnienia i mechanizmy analizowanych zjawisk, potrafi przygotować się do samodzielnego wykonywania czynności badawczych. Ocena dostateczna - student potrzebuje dodatkowych wskazówek do prawidłowego rozwiązania analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji i w trakcie realizacji zajęć, potrafi przygotować się do samodzielnego wykonywania wybranych czynności badawczych. Ocena niedostateczna - student nie jest przygotowany do wykonania zaleconego zadania, nie rozumie jego sensu oraz podstawowych pojęć z zakresu tematyki pracowni, nie potrafi zaplanować i przygotować się do samodzielnego wykonywania czynności badawczych. Sprawozdanie końcowe: Na zaliczenie obowiązują treści ujęte w opisie zajęć w ramach pracowni specjalizacyjnej i pracy własnej studenta, uzupełnione o wiadomości uzyskane przez studenta podczas pracy własnej z zaleconą literaturą obowiązkową. Kryteria oceny sprawozdania końcowego: Ocena bardzo dobra – Prezentacja (sprawozdzanie końcowe), zawiera wszystkie niezbędne elementy, brak błędów merytorycznych i technicznych, użyte źródła są właściwie zacytowane, Ocena dobra plus - Prezentacja zawiera wszystkie niezbędne elementy, brak błędów merytorycznych, niewielkie błędy techniczne, Ocena dobra - Prezentacja zawiera wszystkie niezbędne elementy; użyte źródła są właściwie zacytowane, z drobnymi błędami merytorycznymi, Ocena dostateczna plus - Prezentacja zawiera wszystkie niezbędne elementy, ale występują w niej błędy merytoryczne, Ocena dostateczna - Prezentacja nie zawiera wszystkich elementów, liczne błędy merytoryczne i inne, Ocena niedostateczna - Prezentacja zawiera liczne, istotne błędy merytoryczne. Ocenie podlega: przygotowanie i prezentacja multimedialna planu pracy magisterskiej ze szczególnym uwzględnieniem metodyki pracy. Zasady oceny prezentacji: część merytoryczna (kompletność tez) – 0-9 pkt; strona techniczna – 0-3 pkt (ilustracja wyników, kompozycja, czytelność); sposób prezentacji (styl i język, komunikatywność, interaktywność) – 0-3 pkt 15 pkt – bdb 14-13 pkt – db+ 12 pkt – db 10-11 pkt – dst+ 8 pkt – dst 7 pkt – ndst. Sprawozdanie końcowe ma formę prezentacji – planu pracy magisterskiej. Student bierze udział w przygotowaniu i przedstawieniu prezentacji i dostarcza ją prowadzącym w formie elektronicznej. |
Uwagi: |
BIOP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.