Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-SM-WSPAR] semestr zimowy 2019/2020
Praktyka, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-SM-WSPAR]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 14:45 - 17:45
sala 017
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Natalia Ruman
Literatura:

Andrzejewski M., Domy na piasku. Domy dziecka. Od opieki nad dzieckiem do wspierania rodziny, Poznań 2007.

Badora S., Dom dziecka, w: Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, ed. Brągiel J., Badora S., Opole 2005.

Gomułka E., Trudności we wspieraniu rozwoju dziecka w placówce opiekuńczej, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2012, Vol. 52, No 9, pp. 23-26.

Kolankiewicz M., Zapiski o instytucjonalnej opiece nad dziećmi, „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” 2006, No 17.

Krajewska B., Instytucje wsparcia dziecka i rodziny: zagadnienia podstawowe, Kraków 2009.

Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, ed. D. Wosik- Kawala, Lublin 2011.

Szymanowska J., System opieki nad dzieckiem i rodziną: założenia, stan realizacji, „Praca Socjalna”, 2010, Vol. 25, No 6, pp. 30-41.

Zakres tematów:

Placówki wczesnego wspomagania

Rozwój dziecka i instytucje wspomagające

Zagrożenia i szanse w edukacji dziecka od najmłodszych lat

Formularze hospitacyjne - co to i jak je stworzyć?

Kierunki edukacji dziecka w Polsce

Metody dydaktyczne:

wizyty studyjne, hospitacje, pogadanki, prezentacje, mapy myśli

Metody i kryteria oceniania:

Obecność, aktywny udział podczas zajęć, uzupełnione formularze pre- i po- hospitacyjne (średnia ocen)

Uwagi:

dr N. Ruman

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)