Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-SM-WSPAR]
semestr zimowy 2019/2020
Praktyka,
grupa nr 2
Przedmiot: | Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) [W6-PP-SM-WSPAR] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (parzyste), 14:45 - 17:45
sala 017 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Ruman | ||||||||||||||||
Literatura: |
Andrzejewski M., Domy na piasku. Domy dziecka. Od opieki nad dzieckiem do wspierania rodziny, Poznań 2007. Badora S., Dom dziecka, w: Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, ed. Brągiel J., Badora S., Opole 2005. Gomułka E., Trudności we wspieraniu rozwoju dziecka w placówce opiekuńczej, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2012, Vol. 52, No 9, pp. 23-26. Kolankiewicz M., Zapiski o instytucjonalnej opiece nad dziećmi, „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” 2006, No 17. Krajewska B., Instytucje wsparcia dziecka i rodziny: zagadnienia podstawowe, Kraków 2009. Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, ed. D. Wosik- Kawala, Lublin 2011. Szymanowska J., System opieki nad dzieckiem i rodziną: założenia, stan realizacji, „Praca Socjalna”, 2010, Vol. 25, No 6, pp. 30-41. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Placówki wczesnego wspomagania Rozwój dziecka i instytucje wspomagające Zagrożenia i szanse w edukacji dziecka od najmłodszych lat Formularze hospitacyjne - co to i jak je stworzyć? Kierunki edukacji dziecka w Polsce |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wizyty studyjne, hospitacje, pogadanki, prezentacje, mapy myśli |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność, aktywny udział podczas zajęć, uzupełnione formularze pre- i po- hospitacyjne (średnia ocen) |
||||||||||||||||
Uwagi: |
dr N. Ruman |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.