Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium – dyplomowy projekt arteterapeutyczny s. 2 [06-AR-S1-12.1] semestr letni 2019/2020
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium – dyplomowy projekt arteterapeutyczny s. 2 [06-AR-S1-12.1]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jolanta Jastrząb, Ludwika Konieczna-Nowak, Katarzyna Krasoń
Literatura:

Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa 2009

Carolan R., Models and paradigms of art research, „Art Therapy. Journal of the American Art Therapy Association”, 2001 nr 18 (4)

Fleck-Bangert R., O czym mówią rysunki dzieci. Dostrzeganie i rozumienie zawartych w nich znaków, Kielce 2002

Hornowski B., Badania nad rozwojem psychicznym dzieci i młodzieży na podstawie rysunku postaci ludzkiej, Wrocław - Warszawa – Kraków 1970

Kaja B., Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1995

Kaplan F., Areas of inquiry for art therapy research, „Art Therapy. Journal of the American Art Therapy Association” 2001 nr 18 (3)

Karolak W., Kaczorowska B.(red.), Arteterapia. Od rozważań nad teorią do zastosowań praktycznych, Wydawnictwo Akademii Hum.-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2011

Kępiński A., Poznanie chorego, posłowie Maria Orwid, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2002

Krasoń K., Konieczna-Nowak L., Sztuka – terapia – poznanie. W stronę podejścia indywidualizującego w badaniach muzykoterapeutycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016

Malchiodi C. A. (red.), Arteterapia. Podręcznik, przekł. E. Bochenek, Harmonia Universalis, Gdańsk 2012

Metody badań jakościowych, red. N. K Denzin, Y. S. Lincoln, tom 1-2, Warszawa 2009

Stegemann T., Hitzeler M., Blotevogel M., Arteterapie dla dzieci i młodzieży. Muzykoterapia- choreoterapia – terapia sztuką, przekład E. Cieślik, Harmonia Universalis, Gdańsk 2013

Zakres tematów:

Wynika z realizacji projektowej studentów

Metody dydaktyczne:

Dyskusja panelowa, prezentacja studenta - jej analiza, interpretacja fenomenologiczna, konsultacje indywidualne i grupowe, indywidualne korekty dyplomowego projektu terapeutycznego.

W module dopełniającym elementem zaliczenia będą klarowne i spójne wypowiedzi studenta/ wartościowanie argumentacji merytorycznej podczas dyskusji o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym.

Metody i kryteria oceniania:

Sprawdzenie poszerzonej wiedzy dotyczącej technik muzykoterapeutycznych i sztuk pięknych połączonych z innymi dyscyplinami sztuki oraz związanych z nimi narzędzi stosowanych w terapiach artystycznych w realizowanym dyplomowym projekcie terapeutycznym.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)