Seminarium – dyplomowy projekt arteterapeutyczny s. 2 [06-AR-S1-12.1]
semestr letni 2019/2020
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium – dyplomowy projekt arteterapeutyczny s. 2 [06-AR-S1-12.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jolanta Jastrząb, Ludwika Konieczna-Nowak, Katarzyna Krasoń |
Literatura: |
Banks M., Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa 2009 Carolan R., Models and paradigms of art research, „Art Therapy. Journal of the American Art Therapy Association”, 2001 nr 18 (4) Fleck-Bangert R., O czym mówią rysunki dzieci. Dostrzeganie i rozumienie zawartych w nich znaków, Kielce 2002 Hornowski B., Badania nad rozwojem psychicznym dzieci i młodzieży na podstawie rysunku postaci ludzkiej, Wrocław - Warszawa – Kraków 1970 Kaja B., Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1995 Kaplan F., Areas of inquiry for art therapy research, „Art Therapy. Journal of the American Art Therapy Association” 2001 nr 18 (3) Karolak W., Kaczorowska B.(red.), Arteterapia. Od rozważań nad teorią do zastosowań praktycznych, Wydawnictwo Akademii Hum.-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2011 Kępiński A., Poznanie chorego, posłowie Maria Orwid, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2002 Krasoń K., Konieczna-Nowak L., Sztuka – terapia – poznanie. W stronę podejścia indywidualizującego w badaniach muzykoterapeutycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016 Malchiodi C. A. (red.), Arteterapia. Podręcznik, przekł. E. Bochenek, Harmonia Universalis, Gdańsk 2012 Metody badań jakościowych, red. N. K Denzin, Y. S. Lincoln, tom 1-2, Warszawa 2009 Stegemann T., Hitzeler M., Blotevogel M., Arteterapie dla dzieci i młodzieży. Muzykoterapia- choreoterapia – terapia sztuką, przekład E. Cieślik, Harmonia Universalis, Gdańsk 2013 |
Zakres tematów: |
Wynika z realizacji projektowej studentów |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja panelowa, prezentacja studenta - jej analiza, interpretacja fenomenologiczna, konsultacje indywidualne i grupowe, indywidualne korekty dyplomowego projektu terapeutycznego. W module dopełniającym elementem zaliczenia będą klarowne i spójne wypowiedzi studenta/ wartościowanie argumentacji merytorycznej podczas dyskusji o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzenie poszerzonej wiedzy dotyczącej technik muzykoterapeutycznych i sztuk pięknych połączonych z innymi dyscyplinami sztuki oraz związanych z nimi narzędzi stosowanych w terapiach artystycznych w realizowanym dyplomowym projekcie terapeutycznym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.