Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metody badań pedagogicznych W6-PE-S1-4MBP
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metody badań pedagogicznych W6-PE-S1-4MBP
Zajęcia semestr letni 2019/2020 (2019/2020L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 14:35 - 15:20
sala 20
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 25
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Literatura:

Babbie E.: Podstawy badań społecznych. Warszawa 2008, PWN.

Dutkiewicz W.: Podstawy metodologii badań: do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki. Kielce 2000, Wydawnictwo Stachurski.

Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2007

Maszke A. W.: Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2003, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, WAiP.

Zakres tematów:

1. Planowanie procesu badawczego (zmienne, konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych, problemy badawcze i hipotezy robocze).

Metody, techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w badaniach pedagogicznych.

2. Konstruowanie i standaryzacja narzędzi badawczych.

3. Dobór próby i terenu do badań.

4. Realizacja badań.

5. Analiza i interpretacja zgromadzonego materiału empirycznego.

6. Weryfikacja hipotez i formułowanie wniosków.

7. Prezentacje przygotowanych w zespołach projektów badawczych .

Metody dydaktyczne:

analiza przedstawionych projektów, omówienie zagadnień metodologicznych badań, dyskusja o metodach i narzędziach badawczych

Metody i kryteria oceniania:

Metoda projektu - ćwiczenia w projektowaniu programów prostych badań pedagogicznych.

Prezentacja koncepcji, tematyki, metodologii oraz wyników przeprowadzonej pracy badawczej.

Uwagi:

dr G. Piechaczek-Ogierman

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.