Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody badań pedagogicznych [W6-PE-WIP-S2-4MBP] semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody badań pedagogicznych [W6-PE-WIP-S2-4MBP]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 10:35 - 11:20
sala 104
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 22
Prowadzący: Jan Basiaga
Literatura:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2004.

Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i S-ka, Poznań 2001.

Harasimczuk J., Cieciuch J., Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Liberi Libri 2012

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP, Warszawa 2000.

Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Warszawa 2000.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Warszawa, Żak, Warszawa 2010.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna. GWP, Gdańsk 2006

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Żak, Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych. PWN, Warszawa 2008.

Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik. PWN, Warszawa 2008.

Zakres tematów:

1. Badania ilościowe i jakościowe w pedagogice.

2. Konceptualizacja, formułowanie celu i definiowanie przedmiotu badań.

3. Problematyka badawcza i dobór literatury przedmiotu.

4. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych.

5 Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych.

6, Metody i narzędzia badawcze.

7. Planowanie i organizacja badań.

8. Techniczne zasady tworzenia raportu z badań.

9. Prezentacja raportu z badań

Metody dydaktyczne:

Wykład, opis, pokaz, pogadanka

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej ocen z ćwiczeń:ocena z testu oraz ocena z przygotowanego oraz zaprezentowanego raportu z badań.

Uwagi:

ZEWiWP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)