Metody badań pedagogicznych [W6-PE-WIP-S2-4MBP]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody badań pedagogicznych [W6-PE-WIP-S2-4MBP] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | 22 |
Prowadzący: | Jan Basiaga |
Literatura: |
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2004. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i S-ka, Poznań 2001. Harasimczuk J., Cieciuch J., Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Liberi Libri 2012 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP, Warszawa 2000. Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Warszawa 2000. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Warszawa, Żak, Warszawa 2010. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna. GWP, Gdańsk 2006 Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Żak, Warszawa 2001. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych. PWN, Warszawa 2008. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik. PWN, Warszawa 2008. |
Zakres tematów: |
1. Badania ilościowe i jakościowe w pedagogice. 2. Konceptualizacja, formułowanie celu i definiowanie przedmiotu badań. 3. Problematyka badawcza i dobór literatury przedmiotu. 4. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych. 5 Zmienne i wskaźniki w badaniach pedagogicznych. 6, Metody i narzędzia badawcze. 7. Planowanie i organizacja badań. 8. Techniczne zasady tworzenia raportu z badań. 9. Prezentacja raportu z badań |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, opis, pokaz, pogadanka |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej ocen z ćwiczeń:ocena z testu oraz ocena z przygotowanego oraz zaprezentowanego raportu z badań. |
Uwagi: |
ZEWiWP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.