Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 30
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 30 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 2.20 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: •Latham-Koenig,Ch. Oxenden, C. 2013. English File Intermediate Student’s Book 3rd Edition. OUP •Latham-Koenig,Ch. Oxenden, C. 2013. English File intermediate Workbook. Literatura uzupełniająca: •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan •Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford) 1.Poszerzenie słownictwa związanego z edukacją (przedmioty, egzaminy, np. A-levels, organizacja systemu edukacji w krajach angielskojęzycznych, np. state school, terms, czasowniki związane z uczeniem się, np. revise, fail, różnica w użyciu czasowników bring up i educate); wypowiadanie się na temat nauki w szkole średniej (zastosowanie związków frazeologicznych związanych z tematem, np. strict teachers, wear a uniform, behave well). 2.Dyskutowanie na temat problemów związanych ze szkołą i edukacją (wypowiadanie opinii o systemach edukacji na podstawie analizy tekstu ‘Do you want to practise for 5 hours or 6’, argumentowanie za pomocą wyrażeń First of all, My second point is, Finally, reagowanie na usłyszane poglądy, np. I partly agree). 3.Wypowiadanie się na temat planów związanych z edukacją (opisywanie przyszłych zdarzeń o dużym stopniu prawdopodobieństwa za pomocą pierwszego okresu warunkowego First Conditional, zdań podrzędnych okolicznikowych czasu, wykorzystanie spójników, np. as soon as, after, before). 4.Nabywanie umiejętności opisywania domu – na podstawie tekstu ‘Tchaikovsky’s house’, poszerzenie zasobu słownictwa (związanego z nazywaniem części domu, np. roof, entrance, miejsc zamieszkania, np. outskirts, cottage, lokalizacją np. it’s situated in, it’s a short drive from, użycie przyimków miejsca, np. in a village, on the second floor). 5.Formułowanie wypowiedzi na temat swojego wymarzonego domu (opisywanie zdarzeń o niewielkim stopniu prawdopodobieństwa, wykorzystanie drugiego okresu warunkowego Second Conditional, zastosowanie słowa would do sytuacji fikcyjnych). 6.Doskonalenie umiejętności używania wyrażeń języka codziennego (spędzanie wolnego czasu, wyjście do klubu, sugerowanie i reagowanie na czyjeś sugestie, zastosowanie wyrażeń How about.., Shall we..). 7.Relacjonowanie wypowiedzi innych osób dotyczących zakupów (Reported speech, zmiana czasów gramatycznych, czasowniki relacjonujące). 8.Wyrażanie opinii na temat robienia zakupów w sklepie i zakupów online, reagowanie na sytuacje związane z robieniem zakupów (doskonalenie umiejętności formułowania pisemnej reklamacji towaru lub usługi). 9.Wzbogacenie leksyki z zakresu tematu praca ( czasowniki związane z tematem, np. get promoted, be sacked, retire, rodzaje zatrudnienia, np. temporary, self-employed, różnica w użyciu słów work i job, różnica w znaczeniach słowa work). 10.Usystematyzowanie wiedzy na temat sufiksów - tworzenie rzeczowników od czasowników, np. achieve-achievement, demonstrate-demonstration, promote-promotion, qualify-qualification. 11.Formułowanie wypowiedzi na temat pracy najodpowiedniejszej do charakteru (tworzenie struktur w oparciu o konstrukcje gerundialne i bezokolicznikowe, wykorzystanie czasowników, po których występują formy gerund lub infinitive, oraz czasowników po których można użyć obu form, zastosowanie czasowników modalnych). 12.Wyrażanie opinii na temat jak odnieść sukces, nabywanie umiejętności opisywania i prezentowania produktu (na podstawie analizy tekstu ‘In the Dragon’s Den’). 13.Formułowanie wypowiedzi pisemnej z zastosowaniem rejestru formalnego: list motywacyjny i życiorys. •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 godz. Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Dozwolone są dwie nieusprawiedliwione nieobecności, nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 100%-90% ocena : bdb 89%-84% ocena: db plus 83%-75% ocena: db 74%-69% ocena: dst plus 68%-60% ocena: dst 59%-0% ocena: ndst Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1. Rozumienie tekstu słuchanego 2. Rozumienie tekstu pisanego 3. Leksyka 4. Gramatyka 5. Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Przedsiębiorczość] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.