Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] semestr letni 2019/2020
lektorat, grupa nr 42

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 42 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 11:30 - 13:00
sala 203/5
Wydział Teologiczny (Katowice, ul. Jordana 18) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Małgorzata Wronka-Szybko
Literatura:

literatura obowiązkowa

Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden “English File Intermediate Student’s Book 3rd Edition”, OUP, 2013

literatura uzupełniająca

- M. Swan, C. Walters „Oxford English Grammar Course” , OUP 2011

- Ch. Latham-Koenig, C. Oxenden “English File Intermediate Workbook”, OUP 2013

- dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika English File Intermediate 3rd edition, Oxford.

1. Dyskusja na temat edukacji w Polsce i na świecie, rozwoju metod nauczania i dziedzin nauki, edukacji domowej, różnych rodzajó szkół. Wypowiedź na temat własnego wykształcenia i możliwości rozwoju.

2. Debata na temat kondycji systemu edukacji z wykorzystaniem zwrotów takich jak I completely agree, first of all, my second point is that.

3. Przypomnienie i utrwalenie form pierwszego okresu warunkowego (first conditional) oraz zdań okolicznikowych czasu przyszłego (future time clauses). Użycie zwrotów unless, if, when, until, as soon as.

4. Rozmowa dotycząca surowych zasad wychowania na podstawie tekstu ‘Do you want to practise for five or six hours?’. Utrwalenie użycia konstrukcji make+infinitive oraz let+infinitive.

5. Dyskusja na temat wad i zalet mieszkania samemu, z rodzicami, bądź ze współlokatorami (zastosowanie drugiego okresu warunkowego).

6. Poszerzenie zasobu słownictwa z tematu ‘dom’, np. chimney, fireplace, ceiling, nazwy pomieszczeń, opis wnętrza domu/mieszkania.

7. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opis wymarzonego domu/mieszkania z zastosowaniem drugiego okresu warunkowego.

8. Wyrażanie sugestii za pomocą zwrotów takich jak: shall we…, could we…., why don’t we….? let’s…. (+ bezokolicznik) oraz what about…? how about? (+ czasownik z końcówką –ing).

9. Dyskusja na temat robienia zakupów, przedstawianie wad i zalet kupowania produktów przez internet, wyrażanie opinii na temat jakości i wiarygodności rzeczy kupowanych w internecie.

10. Poszerzenie zasobu słownictwa z tematyki zakupów, np. bargain, discount, price tag.

11. Przypomnienie i utrwalenie zdań twierdzących i pytających w stronie biernej.

12. Rozmowa dotycząca składania reklamacji na podstawie tekstu ‘The king of complainers’. Dyskusja czy warto składać reklamacje, jak często zostają one odrzucane, wyrażanie własnych opinii i doświadczeń na temat zwracanych produktów.

13. Tworzenie wypowiedzi pisemnej: skarga/reklamacja zakupionego towaru.

14. Rozmowa dotycząca różnych rodzajów pracy, aplikowania na stanowiska, rozmów kwalifikacyjnych, możliwości awansu oraz wadach i zaletach pracy zdalnej z wykorzystaniem słownictwa wprowadzonego w jednostce lekcyjnej, np. unemployed, apply for, do overtime.

15. Czasowniki po których występuje bezokolicznik, np. I’d like to play oraz gerund, np. I enjoy cooking.

16. Zdolności produktywne: ćwiczenia w prezentowaniu produktu z użyciem zwrotów takich jak We think it will be, It’s completely different from.

17. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: tworzenie CV i listu motywacyjnego.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz

słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta.

Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach i parach, metody projektowej, prezentacji )

Ilość godzin pracy własnej:30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog).

Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- z krótkich sprawdzianów leksykalnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0- 59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna, Nauki o rodzinie]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)