Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
semestr letni 2019/2020
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 369-370 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate - third edition Student’s Book, Oxford University Press 2013 - Latham-Koenig C., Oxenden C. English File Intermediate – third edition Workbook, Oxford University Press 2013 Literatura uzupełniająca: - Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan 2010 - Vince M., Macmillan English Grammar in Context, Intermediate, Macmillan 2012 - Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 - Oxford Wordpower Słownik angielsko-polski, polsko-angielski, Oxford University Press 2011 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora - E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press) 1. Rozwijanie leksyki związanej z edukacją, wypowiadanie się na temat własnych doświadczeń w ww. zakresie. Omówienie systemu szkolnictwa w Wielkiej Brytanii i USA. 2. Dyskusja na temat problemów związanych ze szkołą i wychowaniem. Użycie konstrukcji I okresu warunkowego i zdań czasowych (zastosowanie spójników: as soon as, when, before, until). 3. Zabieranie głosu w dyskusji na temat problemów mieszkaniowych młodych osób. 4. Mówienie o sytuacjach hipotetycznych odnoszących się do teraźniejszości i przyszłości (użycie II okresu warunkowego). 5. Opisywanie miejsca zamieszkania, formułowanie wypowiedzi na temat swojego wymarzonego domu. Poszerzanie słownictwa z tego zakresu, analiza tekstu „Tchaikovsy’s house”. 6. Doskonalenie umiejętności używania języka codziennego (wyrażanie propozycji i reagowanie na nie, przepraszanie, usprawiedliwianie). 7. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób, ćwiczenie umiejętności użycia mowy zależnej (zdania oznajmujące i pytające). 8. Wyrażanie opinii na temat robienia zakupów w sklepie i zakupów online, rozwijanie leksyki w ww. dziedzinie. 9. Formułowanie pisemnej reklamacji nabytego towaru lub usługi. Analiza tekstu „The King of Complainers”, wysłuchanie programu radiowego dla konsumentów. 10. Słowotwórstwo – doskonalenie umiejętności tworzenia rzeczowników od czasowników (m.in. za pomocą przyrostków: -ation, -ment, -ion). 11. Zabieranie głosu w dyskusji na temat planowanej kariery zawodowej. Poszerzenie słownictwa z zakresu środowiska pracy. Użycie struktur gerundialnych (-ing) i bezokolicznikowych. 12. Rozwijanie leksyki związanej z prowadzeniem biznesu. Analiza tekstu „In the Dragons’ Den” dotyczącego brytyjskiego programu telewizyjnego odnoszącego się do wprowadzania na rynek nowych produktów. 13. Formułowanie wypowiedzi pisemnej z zastosowaniem rejestru formalnego: list motywacyjny i życiorys. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 – 59%= ndst (niedostateczny) Egzamin: Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu: - część pisemna (test) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0 – 59%= ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ NAUK SOPŁECZNYCH: Socjologia, Praca socjalna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.