Moduł do wyboru I - Podstawy psychomotoryki [06-PC-N1-MDWI.II]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł do wyboru I - Podstawy psychomotoryki [06-PC-N1-MDWI.II] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00
sala 209 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 21 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Stankowska | ||||||||||||
Literatura: |
Sekułowicz M., Kruk-Lasocka J., Kulmatycki L. (red), Psychomotoryka. Ruch pełen znaczeń, Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2008. Kruk-Lasocka J., Krajewski J. (red.), Psychomotoryka 2. Ruch pełen znaczeń. Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2013.Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2013. Majewski A., Majewska J, Zarys Psychomotoryki. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2011. Olechnowicz H. (red.), U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego. Nasza Księgarnia, Warszawa 1988. Pilecka W, Pilecki J. (red.)., Stymulacja psychoruchowego rozwoju dzieci o obniżonej sprawności umysłowej.Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2004. oraz wybrana literatura uzupełniająca. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie do przedmiotu, psychomotoryka jako forma całościowego wspierania dzieci. Czym jest psychomotoryka, najważniejsze szkoły terapii psychomotorycznej, psychomotoryka jako koncepcja terapeutyczna. Psychomotoryka jako koncepcja wspierania rozwoju dziecka na różnych etapach jego rozwoju (analiza etapów rozwoju ruchowego dziecka i analiza możliwości stosowania form zajęć psychomotorycznych). Ocena rozwoju psychoruchowego dziecka, obserwacja psychomotoryczna. konstruowanie ćwiczeń usprawniających w oparciu o studium przypadku. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające, problemowe i praktyczne. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa będzie uzależniona od znajomości zagadnień omawianych podczas ćwiczeń, znajomości wskazanych fragmentów literatury obowiązkowej. Kolokwium obejmujące materiał przerabiany podczas ćwiczeń np. Scharakteryzuj wybrany nurt w psychomotoryce. |
||||||||||||
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.