Pedagogika ogólna [W7-T-028]
semestr letni 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika ogólna [W7-T-028] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Mariola Kozubek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. T.1 i 2. Warszawa 2003. Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa 1993. Hejnicka-Bezwińska T., Pedagogika ogólna. Warszawa 2008. Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania. Warszawa 2008. Adamski F., Wychowanie personalistyczne. Kraków 2005. Jorge Maria Bergoglio/Papież Franciszek, Wymaganie i pasja. O wychowaniu chrześcijańskim. Kraków 2013. Franciszek, Między kanapą a odwagą. Wszystko, co powiedział Papież podczas ŚDM w Krakowie. Kraków 2016. Sobór Watykański II. Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Pedagogika jako nauka zajmująca się wychowaniem i kształceniem oraz jako teoria wychowania. 2.Podstawowe kategorie pedagogiki. 3.Personalistyczne aspekty samowychowania. 4.Antropologiczne, aksjologiczne i teleologiczne podstawy wychowania. 5.Proces wychowawczego rozwoju człowieka wg Stefana Kunowskiego. 6.Podstawowe środowiska wychowawcze. 7. Wychowanie w rodzinie 8. Metody i zasady wychowania. 9.Współczesne systemy wychowania. 10. Wybrane zagadnienia z pedeutologii. 11. Chrześcijańska koncepcja wychowania. 12. Myśl pedagogiczna Papieża Franciszka i obszary jej realizacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersacyjny na platformie MS Teams z zastosowaniem środków audiowizualnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium ustne po zakończeniu wykładów. Student losuje zestaw dwóch pytań problemowych. Ocenie podlega: - zasób wiedzy Studenta, obejmującej zagadnienia przedstawione podczas wykładów, uzupełnionej samodzielną lekturą wskazanej literatury przedmiotu; - umiejętność wykorzystania tej wiedzy do analizy i interpretacji zjawisk życia rodzinnego, różnych środowisk i wspólnot; - kompetencje w zakresie rozumienia problemów związanych z wychowaniem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
W trybie kształcenia on-line zajęcia odbywają się na platformie MS Teams. Na początku każdego wykładu, Studenci włączają kamery, a także podczas zabierania głosu w dyskusji. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.