Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium [W6-PE-WZ-N1-7PRO] semestr zimowy 2020/2021
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium [W6-PE-WZ-N1-7PRO]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:15 - 20:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Aniela Różańska
Literatura:

I. Przygotowana przez prowadzącą zajęcia odpowiednio do potrzeb studentów:

1. Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN.

2. Bauman T.: Praktyka badań pedagogicznych. Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

3. Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN.

4. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP.

5. Konecki K.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 2000, PWN.

6. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010, Wydawnictwo UMCS.

7. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2009, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

8. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000.

9. Palka S. (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk 2010, GWP.

10. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

11. Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K.J. (red.): Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków 2010, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

12. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.

13. Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych, przeł. Joanna Ostrowska. Warszawa 2008, Wydawnictwo Naukowe PWN.

II.

Literatura podstawowa dopasowana do tematyki powstającej pracy dyplomowej.

Zakres tematów:

1. Zasady opracowywania i redagowania tekstów naukowych.

2. Projektowanie i planowanie badań własnych.

3. Konceptualizacja przedmiotu badań.

4. Procedury gromadzenia danych – strategie jakościowe i ilościowe.

5. Formułowanie problemów badawczych w postaci pytań oraz hipotez (analiza ich struktury i treści).

6. Konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych.

7. Podstawowe metody, techniki i narzędzia w badaniach ilościowych

i jakościowych.

Metody dydaktyczne:

Praca z tekstem, dyskusja, samodzielna prezentacja studentów, metoda ćwiczeniowa

Metody i kryteria oceniania:

- regularna ocena postępów prac nad przygotowaniem tematu pracy, bibliografii, metody analizy, oraz gromadzenia materiałów do analizy

- lektura artykułów i rozdziałów z opracowań monograficznych wskazanych przez prowadzącego oraz udział w dyskusjach dotyczących ich treści

- obecność i aktywność na zajęciach

Zaliczenie proseminarium zależy od aktywnego udziału w zajęciach, zatwierdzenia przez promotora tytułu pracy, spisu treści oraz wstępnej bibliografii pracy dyplomowej.

Uwagi:

WDŻWR lic niestac., prof. Aniela Różańska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)