Proseminarium [W6-PE-WZ-N1-7PRO]
semestr zimowy 2020/2021
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Proseminarium [W6-PE-WZ-N1-7PRO] | ||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:15 - 20:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Aniela Różańska | ||||||||||
Literatura: |
I. Przygotowana przez prowadzącą zajęcia odpowiednio do potrzeb studentów: 1. Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Bauman T.: Praktyka badań pedagogicznych. Kraków 2013, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 3. Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe PWN. 4. Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, WSiP. 5. Konecki K.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 2000, PWN. 6. Kubinowski D.: Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin 2010, Wydawnictwo UMCS. 7. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2009, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 8. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2000. 9. Palka S. (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk 2010, GWP. 10. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001, Wydawnictwo Akademickie „Żak”. 11. Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K.J. (red.): Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków 2010, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 12. Rubacha K.: Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. 13. Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych, przeł. Joanna Ostrowska. Warszawa 2008, Wydawnictwo Naukowe PWN. II. Literatura podstawowa dopasowana do tematyki powstającej pracy dyplomowej. |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zasady opracowywania i redagowania tekstów naukowych. 2. Projektowanie i planowanie badań własnych. 3. Konceptualizacja przedmiotu badań. 4. Procedury gromadzenia danych – strategie jakościowe i ilościowe. 5. Formułowanie problemów badawczych w postaci pytań oraz hipotez (analiza ich struktury i treści). 6. Konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych. 7. Podstawowe metody, techniki i narzędzia w badaniach ilościowych i jakościowych. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca z tekstem, dyskusja, samodzielna prezentacja studentów, metoda ćwiczeniowa |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- regularna ocena postępów prac nad przygotowaniem tematu pracy, bibliografii, metody analizy, oraz gromadzenia materiałów do analizy - lektura artykułów i rozdziałów z opracowań monograficznych wskazanych przez prowadzącego oraz udział w dyskusjach dotyczących ich treści - obecność i aktywność na zajęciach Zaliczenie proseminarium zależy od aktywnego udziału w zajęciach, zatwierdzenia przez promotora tytułu pracy, spisu treści oraz wstępnej bibliografii pracy dyplomowej. |
||||||||||
Uwagi: |
WDŻWR lic niestac., prof. Aniela Różańska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.