Wyborcze strategie komumikacyjne [W3-DP-S1-WSK20]
semestr letni 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wyborcze strategie komumikacyjne [W3-DP-S1-WSK20] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marek Mazur | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Adamik-Szysiak M., Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych, Lublin 2018 Annusewicz O. (red.), Zarządzanie wizerunkiem w polityce, „Studia politologiczne”, vol. 45, Warszawa 2017 Brodzińska-Mirowska Barbara, Marketing międzywyborczy w teorii i praktyce. Przypadek Platformy Obywatelskiej, Toruń 2013, Churska K., Drobczyński S., Profesjonalizacja i mediatyzacja kampanii politycznych w Polsce, Poznań 2011 Cwalina W. Falkowski A., Marketing polityczny, perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005 Dobek – Ostrowska B. (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wrocław 2005 Doliński D., Psychologiczne mechanizmy oddziaływania reklamy, Gdańsk 2003 Fog K., Budtz C., Munch P., Blanchette S., Storytelling. Narracja w reklamie i biznesie, Warszawa 2011 Jacuński M., Sieciowe komunikowanie polityczne w Polsce. Perspektywa aktorów politycznych, Wrocław 2016 Jeziński M., Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Toruń 2004, Keller K., Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki – budowanie, mierzenie i zarządzanie, Warszawa 2015 Kolczyński M., Mazur M., Broń masowego wrażenia, Warszawa 2009 Kolczyński M., Mazur M., Wojna na wrażenia, Warszawa 2007 Kolczyński M., Strategie komunikowania politycznego, Katowice 2007 Kozłowska A., Reklama techniki perswazyjne, Warszawa 2011 Krasowski P., Kampania Parlamentarna 2011 roku z perspektyw sztabowców, Warszawa 2013 Lakomy M., Porębski L., Szybut N., Polityka 2.0. Aktorzy polityczni w świetle nowych technologii, Kraków 2014 Mazur M., Marketing polityczny, Warszawa 2002 Michalczyk S., Komunikowanie polityczne, Katowice 2005 Nowak Jakub, Aktywność obywateli online. Teorie a praktyka, Lublin 2011 Olczyk Tomasz, Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa 2009 Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011 Płudowski T., Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2008 Szalkiewicz W., Sokołowski M., Inżynierowie społeczni i technologie zdobywania władzy. Studia nad manipulacja i propagandą, Toruń 2017 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Na wykładach poruszana jest problematyka dotycząca: uwarunkowań komunikacyjnych strategii wyborczych (profesjonalizacja kampanii wyborczych w ujęciu strukturalnym oraz strategicznym, specyfika zachowań wyborczych w wyborach ogólnokrajowych oraz lokalnych, skuteczność komunikacji wyborczej, rola konsultantów politycznych w zarządzaniu komunikacją wybroczą, zmiany środowiska informacyjnego pod wpływem rozwoju nowych mediów), teoretycznych ujęć komunikacyjnych strategii wyborczych (wskazanie różnic między podejściem planistycznym /pozycyjnym oraz zasobowym/, ewolucyjnym oraz interpretacyjnym) oraz typologii metod i technik właściwych dla komunikacyjnych strategii wyborczych (analizowanych pod kątem treści oraz formy przekazów kampanijnych), m.in. determinant kreowania koncepcji strategii wizerunkowych, narracji marketingowej, strategicznego wykorzystywania apeli populistycznych, strategii celebrytyzacji i prywatyzacji wizerunków podmiotów politycznych, strategii i technik perswazyjnych stosowanych w reklamie politycznej, kierunków ewolucji komunikacji wyborczej w środowisku mediów społecznościowych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda podająca (omówienie podstawowych kategorii i wybranych ujęć teoretycznych, dyskusja wybranych problemów z teorii i praktyki mediatyzacji, prezentacja wyników wybranych badań empirycznych, studia przypadku), analiza danych empirycznych, wykorzystanie baz danych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin ustny kryterium oceny: przygotowanie merytoryczne studenta w ramach zagadnień egzaminacyjnych określonych przez prowadzącego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
4 semestr doradztwo polityczne i publiczne stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.