Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Aksjologia wychowania 12-PE-S1-AW
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Aksjologia wychowania 12-PE-S1-AW
Zajęcia semestr zimowy 2020/2021 (2020/2021Z) (w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 12:20 - 13:05
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2021-01-27 12:20 : 13:05 sala zajęcia zdalne
Bielska 62
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 22
Prowadzący: Natalia Ruman
Literatura:

1 Chałas K., Wychowanie ku wartościom wiejskim jako szansa integralnego rozwoju wychowanka, KUL, Lublin 2007 ISBN 9788373635555

2 Chałas K., Wychowanie ku wartościom. Elementy teorii i praktyki, T I Godność, wolność, odpowiedzialność, tolerancja, „Jedność”, Lublin – Kielce 2003 ISBN 837224667X

3 Łetocha M., Hajdus A., Czas wolny dzieci i młodzieży w aspekcie wartości wychowawczych i zagrożeń – cyberprzemoc, w: Niedostosowanie społeczne. Teorie i doświadczenia, red. H. Bejger, R. Kartaszyńska, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie: Chełmskie Towarzystwo Naukowe, Chełm 2014, s. 215-228. ISBN 9788361149781

4 Dziecko w świecie wartości, Cz. 2, Poszukiwanie ładu umysłu i serca, B. Dymara,

Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010. ISBN 9788375872330

9788373080003

5 Kostkiewicz J., Wychowanie do wolności wyboru: ponadczasowy wymiar pedagogiki Fryderyka Wilhelma Foerstera, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2008 ISBN 9788375870008

6 Ślipko T., Zarys etyki szczegółowej. T. 1. Etyka osobowa, Wyd. 2 poszerz., WAM, Kraków 2005. ISBN 8373183671

Zakres tematów:

1. AKSJOLOGIA – PODSTAWY

2. AKSJOLOGIA A ANTROPOLOGIA

3. AKSJOLOGICZNE WYMIARY KSZTAŁCENIA

4. WARTOŚCI JAKO RZECZYWISTOŚĆ INTEGRUJĄCA

5. RELIGIJNOŚĆ I WYCHOWANIE

6. AFIRMACJA OSOBY JAKO PODSTAWA W EDUKACJI

7. AKSJOLOGICZNA CODZIENNOŚĆ – KULTURA SZKOŁY

8. WYCHOWANIE MORALNE CZŁOWIEKA

9. PROCES WYCHOWANIA DO WARTOŚCI POPRZEZ WARTOŚCI

10. DZIEDZICTWO KULTUROWE JAKO WARTOŚĆ W EDUKACJI

11. „DUCHOWOŚĆ” JAKO ZAGROŻONA WARTOŚĆ W EDUKACJI PEDAGOGÓW

12. ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZE W PROCESIE PRZEKAZU WARTOŚCI

13. CZY MOŻNA NAUCZYĆ CNOTY?

14. WYCHOWANIE INTEGRALNE

15. NAUCZYCIEL MENTOREM/PRZYJACIELEM/WZOREM

Metody dydaktyczne:

prezentacje multimedialne, zadania ćwiczeniowe (aktywizujące).

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach, aktywność, prace zadane.

Uwagi:

dr Ruman

dr N. Ruman

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.