Aksjologia wychowania [12-PE-S1-AW]
semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Aksjologia wychowania [12-PE-S1-AW] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Ruman | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1 Chałas K., Wychowanie ku wartościom wiejskim jako szansa integralnego rozwoju wychowanka, KUL, Lublin 2007 ISBN 9788373635555 2 Chałas K., Wychowanie ku wartościom. Elementy teorii i praktyki, T I Godność, wolność, odpowiedzialność, tolerancja, „Jedność”, Lublin – Kielce 2003 ISBN 837224667X 3 Łetocha M., Hajdus A., Czas wolny dzieci i młodzieży w aspekcie wartości wychowawczych i zagrożeń – cyberprzemoc, w: Niedostosowanie społeczne. Teorie i doświadczenia, red. H. Bejger, R. Kartaszyńska, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie: Chełmskie Towarzystwo Naukowe, Chełm 2014, s. 215-228. ISBN 9788361149781 4 Dziecko w świecie wartości, Cz. 2, Poszukiwanie ładu umysłu i serca, B. Dymara, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010. ISBN 9788375872330 9788373080003 5 Kostkiewicz J., Wychowanie do wolności wyboru: ponadczasowy wymiar pedagogiki Fryderyka Wilhelma Foerstera, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2008 ISBN 9788375870008 6 Ślipko T., Zarys etyki szczegółowej. T. 1. Etyka osobowa, Wyd. 2 poszerz., WAM, Kraków 2005. ISBN 8373183671 |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. AKSJOLOGIA – PODSTAWY 2. AKSJOLOGIA A ANTROPOLOGIA 3. AKSJOLOGICZNE WYMIARY KSZTAŁCENIA 4. WARTOŚCI JAKO RZECZYWISTOŚĆ INTEGRUJĄCA 5. RELIGIJNOŚĆ I WYCHOWANIE 6. AFIRMACJA OSOBY JAKO PODSTAWA W EDUKACJI 7. AKSJOLOGICZNA CODZIENNOŚĆ – KULTURA SZKOŁY 8. WYCHOWANIE MORALNE CZŁOWIEKA 9. PROCES WYCHOWANIA DO WARTOŚCI POPRZEZ WARTOŚCI 10. DZIEDZICTWO KULTUROWE JAKO WARTOŚĆ W EDUKACJI 11. „DUCHOWOŚĆ” JAKO ZAGROŻONA WARTOŚĆ W EDUKACJI PEDAGOGÓW 12. ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZE W PROCESIE PRZEKAZU WARTOŚCI 13. CZY MOŻNA NAUCZYĆ CNOTY? 14. WYCHOWANIE INTEGRALNE 15. NAUCZYCIEL MENTOREM/PRZYJACIELEM/WZOREM |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacje multimedialne, zadania ćwiczeniowe (aktywizujące). |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach, aktywność, prace zadane. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Ruman dr N. Ruman |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.