Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-WIP-S1-1SPM] semestr zimowy 2020/2021
Praktyka, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Śródroczna praktyka metodyczna [12-PE-WIP-S1-1SPM]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 8:45 - 11:45
sala 017
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 25
Prowadzący: Aleksandra Minczanowska
Literatura:

1. Filipiak E., Z Wygotskim i Brunerem w tle. Słownik pojęć kluczowych, Bydgoszcz 2011.

2. Karbowniczek J., Leksykon pedagoga wczesnoszkolnego, Warszawa 2014.

3. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Pedagogika przedszkolna z metodyką, Kraków 2011.

4. Karwowska-Struczyk M., Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu innych rozwiązań, Warszawa 2012.

5. Karwowska – Struczyk M., Sobierańska D., Szpotowicz M., Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – badania, opinie, inspiracje, Warszawa 2011.

6. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2010.

7. Klim-Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu. Wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2010.

Literatura uzupełniająca:

1. Kulesza E. M. , Dynamiczna ocena rozwoju poznawczego dzieci od 2 do 6 lat, Warszawa 2017.

2. Kwiatowska M., (red). Podstawy pedagogiki przedszkolnej, Warszawa 1985.

3. Mikler-Chwastek A., (red.), Obszary wychowania przedszkolnego, Warszawa 2016.

4. Ogrodzka-Mazur E., Szuścik U., Gajdzika A., ( red.), Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, Kraków 2010.

5. Ogrodzka-Mazur E., Szuścik U., Zalewska-Bujak M. (red.), Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce, Kraków 2010.

6. Sławińska M.: Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu. Kraków 2010.

7. Waloszek D. (red.): Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Obszary sporów, poszukiwań, wyzwań i doświadczeń w kontekście

zmian oświatowych. Kraków 2010.

8. Waloszek D. (red.): Wybrane zagadnienia edukacji człowieka w dzieciństwie. Kraków 2009.

9. Włoch S., Włoch A., Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Warszawa, 2009.

10. Zwiernik J.: Alternatywa w edukacji przedszkolnej. Studium teoretyczno-empiryczne, Wrocław 1996.

Literatura uzupełniająca:

Bielicki E., Ciosek M.(red.), Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna wyzwaniem dla nauczycieli i wychowawców nowego wieku, Toruń 2012.

Filipiak E.: Z Wygotskim i Brunerem w tle: Słownik pojęć kluczowych. Bydgoszcz 2011.

Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2012.

Klim-Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu, wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2011.

Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011.

Karwowska-Struczyk M.: Edukacja przedszkolna. W poszukiwaniu innych rozwiązań. Warszawa 2012.

Karwowska – Struczyk M., Sobierańska D., Szpotowicz M., Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – badania, opinie, inspiracje, Warszawa 2011.

Kasakowa B., Edukacja dzieci w wieku przedszkolnym. Wybrane problemy teoretyczne i praktyczne, Katowice 2007.

Kwiatowska M., Podstawy pedagogiki przedszkolnej Warszawa 1985.

Klim-Klimaszewska A.: Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa. Warszawa 2010.

Kasacova B., Edukacja dzieci w wieku przedszkolny, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.

Laska E. J. (red.), Nauczyciel wobec wczesnej edukacji dzieci, Rzeszów 2007.

Lubowiecka J., Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola, Warszawa, 2000.

Ogrodzka – Mazur E., Szuścik U., Gajdzica A. (red.), Edukacja małego dziecka. Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy, Kraków 2010.

Ogrodzka – Mazur E., Szuścik U., Zalewska – Bujak M. (red.), Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce, Kraków 2010.

Ogrodzka – Mazur E., Szuścik U., Czudek – Ślęczka S., Wąsiński A.(red.), Edukacja małego dziecka. Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia, Kraków 2010.

Parczewska T. (red.), Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka, Lublin 2010.

Waloszek D. (red.): Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Obszary sporów, poszukiwań, wyzwań i doświadczeń w kontekście zmian oświatowych. Kraków 2010.

Waloszek D. (red.): Wybrane zagadnienia edukacji człowieka w dzieciństwie. Kraków 2009.

Watoła A.: Przedszkole – przestrzeń rozwoju dziecka. Dąbrowa Górnicza 2010.

Zwiernik J.: Alternatywa w edukacji przedszkolnej : studium teoretyczno-empiryczne. Wrocław 1996.

Zyzik E.(red.), Wybrane zagadnienia z pedagogiki przedszkolnej, Kielce 2009.

Zakres tematów:

Zapoznanie się z procesem dydaktyczno – wychowawczym przedszkola

Analiza dokumentacji przedszkolnej

Przygotowanie do podjęcia pracy w placówce przedszkolnej

Specyfika zajęć w obrębie wychowania przedszkolnego

Innowacje w zakresie wychowania przedszkolnego

Wykonywanie pomocy dydaktycznych.

Zajęcia dodatkowe w przedszkolu

Specyfika pracy w przedszkolu integracyjnym.

Metody dydaktyczne:

obserwacja zajęć, metoda działań praktycznych, dyskusja, pogadanka,

Metody i kryteria oceniania:

Student powinien mieć 100% frekwencję a ponadto:

Obserwowanie zajęć-obserwowanie zajęć prowadzonych w przedszkolu przez studentów, poziomu przygotowania merytorycznego, stosowanych materiałów i pomocy dydaktycznych, jakości relacji z wychowankami, poprawności metodycznej, realizacji założonych celów;

Ocena scenariusza zajęć i pomocy edukacyjnych- ocena jakości przygotowanego scenariusza zajęć i opracowania do niego materiałów i pomocy edukacyjnych;

Ewaluacja końcowa- ocena poziomu refleksji nad własną praktyką i samoocena swoich zajęć przez studenta.

Uwagi:

dr A. Minczanowska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)