Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Współczesne kierunki pedagogiki W6-PE-N2-3WKP
semestr zimowy 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Współczesne kierunki pedagogiki W6-PE-N2-3WKP
Zajęcia semestr zimowy 2020/2021 (2020/2021Z) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 16:15 - 18:30
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 35
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

B. Śliwerski, Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2004. oraz fragmenty:§ J. Tarnowski, Jak wychowywać?, Warszawa 1993. § A. Brühlemeier, Edukacja humanistyczna, Kraków 1993.§ M. Łopatkowa, Pedagogika serca, Warszawa 1992.§ R. Gloton, C. Clero, Twórcza aktywność dziecka, Warszawa 1988.§ C. R. Rogers, Tworzenie klimatu wolności, [w:] K. Blusz (red.), Edukacja i wyzwolenie, Kraków 1992.§ T. Gordon, Wychowanie bez porażek, Warszawa 1991.§ I. Illich, Społeczeństwo bez szkoły, Warszawa 1976.§ S. Neill, Summerhill, Katowice 1991.§ T. W. Adorno, Wychowanie po Oświęcimiu, "Znak" 1978 nr 285.§ J. Habermas, Teoria i praktyka, Warszawa 1983. P. Freire, "Bankowa" koncepcja edukacji jako narzędzie opresji, [w:] K. Blusz (red.), Edukacja i wyzwolenie, Kraków 1992.§ M. Foucault, Nadzorować i karać, Warszawa 1998. E. Fromm, Wojna w człowieku. Psychologiczne studium istoty destrukcyjności, Warszawa 1994. N. Postman, Technopol. Triumf techniki nad kulturą, Warszawa 2004. H. Schoenebeck, Antypedagogika w dialogu, Kraków 1994. H. Schoenebeck, Antypedagogika [być i wspierać zamiast wychowywać], Warszawa 2007. Z Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa 2019, PWN.

Zakres tematów:

Współczesne teorie i koncepcje wychowania - zarys problematyki.

2. Hermeneutyka i pedagogika hermeneutyczna.

3. Pedagogika dialogu.

4. Personalizm - składnikiem współczesnych koncepcji pedagogicznych

5. Humanizm we współczesnych systemach wychowawczych

6. Nurt radykalnej szkoły.

7. Pedagogika krytyczna.

8. Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle.

9. Pedagogika zaufania według Andre Sterna.

10. Przemiany edukacyjne.

Metody dydaktyczne:

wykład

Prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny

Uwagi:

1 rok niestac. II st.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.