Edukacja zdrowotna i promocja zdroia [W6-PE-N2-4PIPZ]
semestr letni 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja zdrowotna i promocja zdroia [W6-PE-N2-4PIPZ] | ||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:30 - 10:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman | ||||||
Strona domowa grupy: | http://www.weinoe.us.edu.pl | ||||||
Literatura: |
Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011. Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998. Piechaczek-Ogierman G.: Postawy zdrowotne uczniów i ich socjokulturowe uwarunkowania. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009. Szewczyk T.: Pedagogika zdrowia. W: B. Śliwerski (red): Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. T. 3, GWP, Gdańsk 2006. Heszen-Niejodek I. (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997. Heszen I., Sęk H: Psychologia zdrowia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002. Woynarowska B.,Edukacja zdrowotna w podstawie programowej kształcenia ogólnego, jako fundament dla szkolnego programu profilaktykiOśrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa Woynarowska B. (red): Organizacja i realizacja.Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli szkół podstawowych.Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa 2012 |
||||||
Zakres tematów: |
1-2. Zdrowie w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. Salutogeneza. 3-4. Profilaktyka i promocja zdrowia - inspirowanie do zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju oraz kształtowanie postaw prozdrowotnych, prospołecznych i prorodzinnych. Choroby cywilizacyjne – etiologia, objawy i zapobieganie. 5. Kolokwium. |
||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia pisemnego testu zaliczeniowego na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji testu. Pytania testowe: jednokrotnej i wielokrotnej odpowiedzi oraz pytania otwarte. Czas: 30 minut. |
||||||
Uwagi: |
st. niestac. II st. zewiwp |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.