Metodyka wychowania przedszkolnego- zajęcia praktyczne (sem.2) W6-PP-SM-PRZEDPRAKT2
semestr letni 2020/2021
Praktyka,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Metodyka wychowania przedszkolnego- zajęcia praktyczne (sem.2) W6-PP-SM-PRZEDPRAKT2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2020/2021 (2020/2021L)
(zakończony)
Praktyka (PRAKT), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bogdanowicz Z.: Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, Warszawa 1990. Bogdanowicz M.: W co się bawić z dziećmi? Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka. Gdańsk 2000. Chmielewska E.: Emocje. Przewodnik do pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji społecznej. Warszawa 2011. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Wybrane programy wychowania przedszkolnego, przewodniki metodyczne, plany pracy. Silberg J.: Gry i zabawy z dziećmi, Poznań 2000. Schiller P.: Wczesne czytanie, Warszawa 2006. Skarbek K., Wrońska I.: Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym, Kraków 2014. 365 gier i zabaw na każdy dzień roku. Trześniowski R.: Zabawy i gry ruchowe, Warszawa 1995. Wlaźnik K. Wychowanie fizyczne w przedszkolu, Warszawa 1988. Vopel K.W.: Witajcie nogi. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 1, Kielce 1999. Vopel K.W.: Witajcie ręce. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 2, Kielce 1999. Vopel K.W.: Witajcie oczy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 3, Kielce 1999. Vopel K.W.: Witajcie uszy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 4, Kielce 1999. Vopel K.W.: Od stóp do głów. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 5, Kielce 1999. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Organizacja planu dnia w edukacji przedszkolnej - Zaangażowanie dziecka - metody pracy dzieci - Analiza przykładowych programów nauczania - Tworzenie scenariuszy zajęć |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
obserwacja uczestnicząca |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywny udział w zajęciach |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr S. Wrona |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.