Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania przedszkolnego- zajęcia praktyczne (sem.2) [W6-PP-SM-PRZEDPRAKT2] semestr letni 2020/2021
Praktyka, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wychowania przedszkolnego- zajęcia praktyczne (sem.2) [W6-PP-SM-PRZEDPRAKT2]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 10:35 - 12:05
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Wrona
Literatura:

Bogdanowicz Z.: Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, Warszawa 1990.

Bogdanowicz M.: W co się bawić z dziećmi? Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka. Gdańsk 2000.

Chmielewska E.: Emocje. Przewodnik do pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji społecznej. Warszawa 2011.

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego.

Wybrane programy wychowania przedszkolnego, przewodniki metodyczne, plany pracy.

Silberg J.: Gry i zabawy z dziećmi, Poznań 2000.

Schiller P.: Wczesne czytanie, Warszawa 2006.

Skarbek K., Wrońska I.: Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym, Kraków 2014.

365 gier i zabaw na każdy dzień roku.

Trześniowski R.: Zabawy i gry ruchowe, Warszawa 1995.

Wlaźnik K. Wychowanie fizyczne w przedszkolu, Warszawa 1988.

Vopel K.W.: Witajcie nogi. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 1, Kielce 1999.

Vopel K.W.: Witajcie ręce. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 2, Kielce 1999.

Vopel K.W.: Witajcie oczy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 3, Kielce 1999.

Vopel K.W.: Witajcie uszy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 4, Kielce 1999.

Vopel K.W.: Od stóp do głów. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 5, Kielce 1999.

Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011.

Zakres tematów:

Organizacja planu dnia w edukacji przedszkolnej

- Zaangażowanie dziecka - metody pracy dzieci

- Analiza przykładowych programów nauczania

- Tworzenie scenariuszy zajęć

Metody dydaktyczne:

obserwacja uczestnicząca

Metody i kryteria oceniania:

aktywne uczestniczenie w zajęciach

Uwagi:

dr S. Wrona

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)