Pracownia licencjacka II [01-BI-S1-PLII06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 13
Przedmiot: | Pracownia licencjacka II [01-BI-S1-PLII06] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Jędrzejczyk-Korycińska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa: Literatura udostępniana i podawana jest w zależności od tematu realizowanej pracy licencjackiej. Najczęściej wykorzystywane pozycje to: Mirek Z., Piękoś-Mirek H., Zając A., Zając M. 2002. Flowering plants and pteridophytes of Poland. A checklist. (Krytyczna lista roślin naczyniowych Polski). W. Szafer Institute of Botany, Polish Academy of Sciences. Kraków. Matuszkiewicz W. 2013. Przewodnik do oznaczania zbiorowisk roślinnych Polski. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. Urbisz A., Urbisz Al. 2018. Rośliny zielne i krzewinki Polski – rośliny pospolite, częste. Wydawnictwo „Kubajak”. Oraz wybrane artykuły z botanicznych czasopism naukowych. Uzupełniająca: Rutkowski L. 1998. Klucz do oznaczania roślin naczyniowych Polski Niżowej. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa Szafer W., Kulczyński S., Pawłowski B. 1986. Rośliny polskie. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa. Zarzycki K., Trzcińska-Tacik H., Różańsk W., Szeląg Z., Wołek J., Korzeniak U. 2002. Ecological indicator values of vascular plants of Poland. Ekologiczne liczby wskaźnikowe roślin naczyniowych Polski. W. Szafer Institute of Botany, Polish Academy of Sciences. Kraków. Oraz wybrane piśmiennictwo specjalistyczne, wiążące się z realizowanymi pracami licencjackimi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Studenci przeprowadzają kwerendę literatury, opracowują zebrane przez siebie materiały, wykonują niezbędne zadania i eksperymenty związane z przygotowaniem pracy licencjackiej. Pod kierunkiem promotora realizują poszczególne etapy procesu opracowywania uzyskanych wyników, zakończone weryfikacją przyjętych hipotez i sformułowaniem prawidłowych wniosków. Tematyka realizowanych prac licencjackich dotyczy szeroko rozumianej botaniki, ze szczególnym uwzględnieniem florystyki, fitogeografii, fitosocjologii, taksonomii, ekologii i biologii roślin. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca w terenie, zajęcia laboratoryjne, kwerenda biblioteczna oraz konsultacje bezpośrednie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa 1. Ocena ciągła umiejętności praktycznych. Ocena bardzo dobra - student zaangażowany w realizację pracy licencjackiej, kreatywny, prawidłowo wykonujący zlecone zadania, posiadający szeroką wiedzę z danej dziedziny, dopuszczalna jedna nieobecność. Ocena dobra - student zaangażowany, prawidłowo wykonujący zlecone zadania, posiadający wystarczającą wiedzę z danej dziedziny, dopuszczalne dwie nieobecności. Ocena dostateczna - student wykazuje wystarczającą orientację w omawianej problematyce, dopuszczalne dwie nieobecności. Ocena niedostateczna - student nie jest zaangażowany w czynności laboratoryjne oraz w realizację pracy licencjackiej, ma dwie lub więcej nieobecności na zajęciach. 2. Manuskrypt pracy licencjackiej. Ocena bardzo dobra - praca zawiera wszystkie konieczne elementy, jest wykonana bezbłędnie. Brak błędów merytorycznych oraz technicznych. Ocena dobra plus - praca zawiera wszystkie konieczne elementy, jest wykonana bezbłędnie. Brak błędów merytorycznych, ale występują niewielkie błędy techniczne. Ocena dobra – praca zawiera wszystkie konieczne elementy. Jednak występują w niej niewielkie błędy merytoryczne. Ocena dostateczna plus – praca zawiera wszystkie konieczne elementy. Jednak występują w niej znaczące błędy merytoryczne, wymagające poprawy. Ocena dostateczna - praca zawiera wszystkie konieczne elementy, ale niektóre z nich są przygotowane w niewystarczającym stopniu. Występują zarówno błędy merytoryczne jak i techniczne. Ocena niedostateczna - praca nie jest kompletna, zawiera liczne błędy merytoryczne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Monika Jędzrejczyk-Korycińska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.