Seminarium II [01-BI-S1-SEMII06]
semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium II [01-BI-S1-SEMII06] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Mrozik | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki z biochemii, mikrobiologii ogólnej, biotechnologii środowiska, biologii komórki. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematy seminariów: 1. Proteomika i jej zastosowanie kliniczne 2. Toksyczność niesteroidowych leków przeciwzapalnych na organizmy inne niż docelowe 3. Wyznaczenie parametru EC50 wybranych niesteroidowych leków przeciwzapalnych dla szczepów bakterii zdolnych do ich rozkładu 4. Zastosowanie immobilizacji w mikrobiologicznej degradacji leków 5. Krótkie sekwencje tandemowe i ich zastosowanie w kryminalistyce i diagnostyce medycznej 6. Produkcja białek rekombinowanych i ich zastosowanie w terapii nowotworów 7. Biocementacja jako alternatywna metoda w inżynierii geotechnicznej 8. NAD-zależne deacetylazy histonowe i ich rola w metabolizmie komórki 9. Historyczny zarys zagospodarowania przestrzennego zlewni Zbiornik Łąka w latach 1620-2020 10. Prezentacja wybranych anglojęzycznych artykułów przeglądowych |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Spotkania 2-godzinne raz w tygodniu zgodnie z planem zajęć na platformie Teams. Prezentacje w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury. ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej. ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna. Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność ciągła oceniana jest w skali od bdb do ndst. bardzo dobry – student w dojrzały sposób uczestniczy w dyskusji na prezentowany w trakcie seminarium temat i często zadaje pytania. Student jest aktywny na 85-100% seminariów. dobry – student zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji w 70-84% seminariów. dostateczny – student rzadko zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji 55-69% seminariów. niedostateczny – student nie jest aktywny w dyskusji (> 55% seminariów). Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia umiejętność dyskusji wszystkich studentów w grupie na prezentowany temat. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Ariel Marchlewicz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.