Poradnictwo i wsparcie dla osób z niepełnosprawnością intelektualną [06-PC-N1-PiWdOzNI]
semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Poradnictwo i wsparcie dla osób z niepełnosprawnością intelektualną [06-PC-N1-PiWdOzNI] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Stankowska | ||||||||||||||
Literatura: |
A. Kacperczyk, Wsparcie społeczne w instytucjach opieki paliatywnej i hospicyjnej, Łódź 2006. N. Blackman, S. Todd, Jak wpierać osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Jak żyć z chorobą, Warszawa 2009. M.Kondracka-Szala, Wsparcie społeczne osób stygmatyzowanych, wirtualne grupy samopomocowe, Warszawa 2015. A. Krause, Człowiek niepełnosprawny wobec przeobrażeń społecznych, Kraków 2004. Z. Gajdzica, red., Człowiek z niepełnosprawnością w rezerwacie przestrzeni publicznej , Kraków 2013. |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Poradnictwo i wsparcie – wprowadzenie. 2. Sfery wsparcia i poradnictwa. Klient i wspierający. 3. Profilaktyka jako element pomocy i wsparcia. 4. Rodzina z osobą z niepełnosprawnością intelektualną. 5. Instytucje i placówki wsparcia oraz poradnictwa dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin. 6. Działalność organizacji pozarządowych. 7. Wsparcie społeczne jako czynnik wzorujący scenariusze biograficzne. 8. Tworzenie sieci wsparcia w oparciu o biografię - studia przypadków. 9. Praca nad projektem tworzenia sieci wsparcia. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praktyczne, podające |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: obecność i aktywność na zajęciach, praca kontrolna na wybrany temat (biografia osoby z niepełnosprawnością pod kątem otrzymanego wsparcia, pomocy i poradnictwa; projekt sieci wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną; prezentacja wybranej instytucji, placówki wsparcia) oraz kolokwium zaliczeniowe (test wyboru). |
||||||||||||||
Uwagi: |
Studenta obowiązuje również wybrana literatura dodatkowa. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.