Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pracownia magisterska I [W2-S2BI19-2BL-05] semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pracownia magisterska I [W2-S2BI19-2BL-05]
Zajęcia: semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z] (zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 16:15
sala sale KBiOP
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 4
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Bzdęga, Monika Jędrzejczyk-Korycińska, Adam Rostański, Barbara Tokarska-Guzik, Andrzej Urbisz
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Literatura udostępniana i podawana jest w zależności od tematu realizowanej pracy magisterskiej. Najczęściej wykorzystywane pozycje to:

Dzwonko Z. 2007. Przewodnik do badań fitosocjologicznych. Vademecum Geobotanicum, Sorus, Poznań.

Falińska K. 2002. Przewodnik do badań biologii populacji roślin. Vademecum Geobotanicum, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.

Falińska K. 2004. Ekologia roślin. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.

Faliński J. B. 2001. Przewodnik długoterminowych badań ekologicznych. Vademecum Geobotanicum, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.

Matuszkiewicz W. 2013. Przewodnik do oznaczania zbiorowisk roślinnych Polski. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.

Weiner J. 2018. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. Przewodnik praktyczny. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.

oraz wybrane artykuły z botanicznych czasopism naukowych.

Literatura uzupełniająca:

Ellenberg H., Leuschner Ch. 2010. Vegetation Mitteleuropas mit den Alpen. Ulmer, Stuttgart.

Mirek Z., Piękoś-Mirek H., Zając A., Zając M. 2002. Flowering plants and pteridophytes of Poland. A checklist. (Krytyczna lista roślin naczyniowych Polski). W. Szafer Institute of Botany, Polish Academy of Sciences. Kraków.

Rutkowski L. 1998. Klucz do oznaczania roślin naczyniowych Polski Niżowej. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa

Szafer W., Kulczyński S., Pawłowski B. 1986. Rośliny polskie. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.

Urbisz A., Urbisz Al. 2018. Rośliny zielne i krzewinki Polski – rośliny pospolite, częste. Wydawnictwo „Kubajak”.

oraz wybrane piśmiennictwo specjalistyczne, wiążące się z realizowanymi pracami magisterskimi.

Zakres tematów:

Studenci wykorzystują poznane metody prowadzenia badań botanicznych i sposoby ich dokumentowania. Studenci prowadzą działania związane z realizacją własnej pracy magisterskiej. Pod kierunkiem promotora i opiekuna pracy realizują poszczególne etapy procesu opracowywania uzyskanych wyników, zakończone weryfikacją przyjętych hipotez i sformułowaniem prawidłowych wniosków. Tematyka realizowanych prac magisterskich dotyczy szeroko rozumianej botaniki, ze szczególnym uwzględnieniem florystyki, fitogeografii, taksonomii, ekologii i biologii roślin z uwzględnieniem fitosocjologii.

Metody dydaktyczne:

Praca w terenie, zajęcia laboratoryjne, kwerenda biblioteczna oraz konsultacje bezpośrednie.

Opis pracy własnej studenta:

Studenci kontynuują własne badania laboratoryjne lub terenowe, opracowują uzyskane wyniki, gromadzą literaturę specjalistyczną dotyczącą tematyki swojej pracy magisterskiej. Przygotowują raporty z poszczególnych etapów realizacji pracy oraz sprawozdanie końcowe w postaci planu, części wstępnej oraz opracowania dotychczasowych wyników pracy magisterskiej.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena ciągła umiejętności praktycznych:

Znajomość literatury przedmiotu oraz podstaw teoretycznych realizowanych zagadnień. Zaangażowanie studenta, solidność podczas wykonywania czynności zleconych przez prowadzącego, rzetelność w sporządzaniu dokumentacji, kreatywność podejścia do problemów badawczych i sposobów ich rozwiązania.

Ocena bardzo dobra - student zaangażowany w realizację pracy magisterskiej, kreatywny, prawidłowo wykonujący zlecone zadania, posiadający szeroką wiedzę z danej dziedziny.

Ocena dobra - student zaangażowany, prawidłowo wykonujący zlecone zadania, posiadający wystarczającą wiedzę z danej dziedziny.

Ocena dostateczna - student wykazuje wystarczającą orientację w omawianej problematyce.

Ocena niedostateczna - student nie jest zaangażowany w czynności laboratoryjne oraz w realizację pracy magisterskiej.

Promotor lub opiekun pracy weryfikuje zaangażowanie i wiedzę studenta w odniesieniu do wymagań merytorycznych dotyczących oceniania ciągłego.

Raporty/protokoły z pomiarów, oznaczeń/analiz:

Wiedza z zakresu problematyki realizowanej pracy magisterskiej. Znajomość metodyki prowadzonych badań oraz podstawowych programów komputerowych stosowanych do prezentacji oraz analizy statystycznej zgromadzonych danych.

Ocena bardzo dobra - raport zawiera wszystkie konieczne elementy, jest wykonany bezbłędnie. Brak błędów merytorycznych oraz technicznych.

Ocena dobra plus - raport zawiera wszystkie konieczne elementy, jest wykonany bezbłędnie. Brak błędów merytorycznych oraz technicznych, ale występują niewielkie błędy techniczne.

Ocena dobra – raport zawiera wszystkie konieczne elementy. Jednak występują w nim niewielkie błędy merytoryczne.

Ocena dostateczna plus – raport zawiera wszystkie konieczne elementy. Jednak występują w nim znaczące błędy merytoryczne wymagające poprawy.

Ocena dostateczna - raport zawiera wszystkie konieczne elementy, ale niektóre z nich są przygotowane w niewystarczającym stopniu. Zawiera zarówno błędy merytoryczne jak i techniczne.

Ocena niedostateczna - raport nie jest kompletny, zawiera liczne błędy merytoryczne.

Raporty cząstkowe w formie wydruku oraz dokumentu elektronicznego, prowadzący otrzymuje co miesiąc. Po sprawdzeniu informuje studenta o jego zaliczeniu bądź konieczności poprawy.

Zaliczenie końcowe /plan pracy magisterskiej:

Wiedza z zakresu problematyki dotyczącej realizowanej pracy magisterskiej oraz współczesnych kierunków badawczych botaniki. Znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na korzystanie z anglojęzycznej literatury. Umiejętność obsługi podstawowych programów komputerowych służących do przygotowania prezentacji oraz wykonania pracy magisterskiej (Power Point, Microsoft Word, Microsoft Excel i inne).

Ocena bardzo dobra - raport końcowy zawiera wszystkie konieczne elementy, jest wykonany bezbłędnie. Brak błędów merytorycznych oraz technicznych.

Ocena dobra plus - raport końcowy zawiera wszystkie konieczne elementy, jest wykonany bezbłędnie. Brak błędów merytorycznych oraz technicznych, ale występują niewielkie błędy techniczne.

Ocena dobra – raport końcowy zawiera wszystkie konieczne elementy. Jednak występują w nim niewielkie błędy merytoryczne.

Ocena dostateczna plus – raport końcowy zawiera wszystkie konieczne elementy. Jednak występują w nim znaczące błędy merytoryczne wymagające poprawy.

Ocena dostateczna - raport końcowy zawiera wszystkie konieczne elementy, ale niektóre z nich są przygotowane w niewystarczającym stopniu. Występują zarówno błędy merytoryczne jak i techniczne.

Ocena niedostateczna - raport końcowy nie jest kompletny, zawiera liczne błędy merytoryczne.

Raport końcowy zawierający plan pracy magisterskiej, metodykę badań oraz jej wstępne wyniki jest oddawany prowadzącemu w formie wydruku oraz w wersji elektronicznej. Po sprawdzeniu (do 7 dni) prowadzący informuje studenta o jego zaliczeniu bądź konieczności poprawy. Poprawiony dokument trafia do promotora pracy.

sposób ustalania oceny końcowej modułu:

Ocena końcowa ustalana jest jako średnia ważona obejmująca:

1) 0,2 oceny za aktywność studenta na zajęciach (zaangażowanie, rzetelność, kreatywność, udział w dyskusji

2) 0,4 średniej oceny z raportów cząstkowych

3) 0,4 oceny sprawozdania końcowego (plan pracy magisterskiej, opis metodyki badań oraz przedstawienie wstępnych wyników)

Uwagi:

BIOP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)