Pracownia dyplomowa I [W2-S2BT19-2BT-03A]
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 10
Przedmiot: | Pracownia dyplomowa I [W2-S2BT19-2BT-03A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 8:00 - 13:00
sala sale KM Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | 1 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Pacwa-Płociniczak, Tomasz Płociniczak |
Literatura: |
Literatura polsko- i anglojęzyczna związana z: 1) Skriningiem bakterii ze środowiska glebowego 2) Metodami określania bioróżnorodności bakterii w środowisku glebowym 3) Określaniem liczby kopii genów, liczby transkryptów genów i badaniem ekspresji wybranych genów w próbach mikrobiologicznych. 4) Wyznaczaniem krzywej wzrostu bakterii |
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie z zasadami pracy w laboratorium mikrobiologicznym, laboratorium biologii molekularnej i innych laboratoriach Instytutu oraz przepisami BHP. 2. Przygotowanie stanowiska pracy. 3. Pożywki i podłoża mikrobiologiczne - przygotowanie i sterylizacja. 4. Praca z mikroorganizmami - posiewy i hodowla. 5. Izolacja DNA oraz RNA z hodowli bakteryjnych oraz prób środowiskowych. |
Metody dydaktyczne: |
Samodzielne poszukiwanie literatury z zakresu przedstawionego problemu badawczego, spotkania i dyskusja z promotorem na platformie Teams, konsultacje. Samodzielna i grupowa praca w laboratorium. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z umiejętności praktycznych. Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację. Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować. |
Uwagi: |
dr Magdalena Pacwa-Płociniczak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.