Seminarium dyplomowe I [W2-S2OS19-2OS-07A]
semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 9
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe I [W2-S2OS19-2OS-07A] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 9 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Kompała-Bąba | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Zgodna z tematem przygotowywanego wystąpienia. 1. Roth T., Allan E., Peter B Pearman P.B., Amrhein V. 2018. Functional ecology and imperfect detection of species. Methods in Ecology and Evolution 9(4):917-928 2. Marcus J Collier, Catherine Devitt, Novel ecosystems: Challenges and opportunities for the Anthropocene, 2016, The Anthropocene Review 3(3):231-242 3. Novel Ecosystems: Intervening in the New Ecological World Order, First Edition. Edited by Richard J. Hobbs, Eric S. Higgs, and Carol M. Hall. 2013 John Wiley & Sons, Ltd. Published 2013 by John Wiley & Sons, Ltd. 4. Pérez-Harguindeguy N. , S. Díaz, E. Garnier, S. Lavorel, H. and al. 2016. New handbook for standardised measurement of plant functional traits worldwide. Australian Journal of Botany, 64:167–234 |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Cechy funkcjonalne a wzrost roślin i tolerancja na czynniki środowiskowe. 2. Możliwości oceny jakości biomasy metodami petrograficznymi. 3. Krzywa fluorescencji OJIP a stres środowiskowy roślin. 4. Typy cech funkcjonalnych: nominalne, porządkowe, przedziałowe . 5. Towards a Conceptual Framework for Novel Ecosystems 6. Novel ecosystems and climate change 7. Plant Invasions as Builders and Shapers of Novel Ecosystems 8. Novel Urban Ecosystems and Ecosystem Services 9. Prezentacja założeń pracy magisterskiej. Przegląd literatury, Cele badań, Materiał i metody. Zaliczenie. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja multimedialna w programie Power Point lub Prezi, konsultacja merytoryczna z promotorem oraz wygłoszenie referatu na wskazany temat w określonym czasie. Dyskusja problemowa. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Końcowa ocena obejmuje ocenę z prezentacji (0.7) i ocenę ciągłą z uczestnictwa w dyskusji (0.3). Każdy ze studentów przygotowuje i wygłasza referaty w formie prezentacji wykonanej w programie Power Point / Prezi na temat zlecony przez osoby prowadzące Seminarium. Przygotowanie prezentacji wymaga zapoznania się z oryginalną literaturą przedmiotu, również anglojęzyczną, dotyczącą zleconego tematu, z treścią prac przeglądowych i zalecanych podręczników. Po zakończeniu referatu odbywa się dyskusja. Zarówno referat, jak i udział w dyskusji są oceniane przez prowadzącego przedmiot. |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr hab. Agnieszka Kompała-Bąba Zajęcia odbywają się online na platformie Microsoft Teams zgodnie z harmonogramem podanym przez prowadzącego w formie wideo rozmowy. Materiały dla studentów wysyłane są przez Office 365. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.