Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium- sem. 3 W3-PE-EWP-N2-SEM3
semestr zimowy 2020/2021
seminarium, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium- sem. 3 W3-PE-EWP-N2-SEM3
Zajęcia semestr zimowy 2020/2021 (2020/2021Z) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co druga sobota (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Irena Polewczyk
Literatura:

Literatura zgodna z tematyką pracy studenta oraz:

1. Brzeziński J., Metodologiczne i psychologiczne wyznaczniki procesu badawczego w psychologii, Poznań 1978, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

2. Goriszowski W., Badania pedagogiczne w zarysie. Skrypt dla studentów pedagogiki, Warszawa 2005, Wydawnictwo WSP TWP.

3. JUSZCZYK S.: Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005.

4. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000

5. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2004, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

6. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

7. ŁOBOCKI M.: Metody badań pedagogicznych. Warszawa 1978.

8. Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2004, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

9. Nowak S., Metodologia badań socjologicznych. Zagadnienia ogólne, Warszawa 1970.

10. Palka S. 2006. Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

11. Pieter J. 1967. Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław: Zakład Nar. Im. Osslonińskich.

12. Pilch T., Bauman T. 2001. Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: „Żak”.

13. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe

i jakościowe, Warszawa 2001, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

14. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995, Wydawnictwo „Żak”.

15. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

16. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005, Wydawnictwo Naukowe.

17. Sztumski J., Wstęp do metodologii i techniki badań społecznych, Katowice 1995, Wydawnictwo Śląsk.

18. Zaręba E., Eksperymenty i próby eksperymentalne w pedagogice [w:] Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, pod red. S. Palki, Kraków 1998, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Zakres tematów:

tematy z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Metody dydaktyczne:

analiza literatury, dyskusja, krytyczna analiza tekstu, projekt badawczy. Praca w trybie on-line

Metody i kryteria oceniania:

Ocena uzależniona jest od stopnia wykonania pracy w danym semestrze.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.