Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
semestr letni 2020/2021
lektorat,
grupa nr 12
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Liiteratura obowiązkowa: English File Intermediate 3rd Edition, Oxford University Press 2013; English File Intermediate Workbook, Oxford University Press 2013; Kurs elearningowy „eWorkbook B1”, platforma SPNJO (http://el.us.edu.pl/spnjo). Zakres: “Semestr 4”. Literatura uzupełniająca: Oxford Word Skills. Intermediate, Oxford University Press 2008; Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate, Macmillan 2008; Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; Kurs elearningowy „Kurs ogólny języka angielskiego na poziomie B1”; Kurs e-learningowy “Egzamin kończący lektorat języka angielskiego poziom B1” na platformie SPNJO. Adres http://el.us.edu.pl/spnjo; dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Wypowiadanie się na temat edukacji: szkolnych lat, przedmiotów i życia szkolnego, czytanie, słuchanie i opowiadanie o eksperymencie w szkole i pomysłach edukacyjnych (użycie zdań czasowych z „when” i „until” i warunkowych 1st Conditional; rozwijanie zakresu leksykalnego na temat edukacji, użycie czasowników make i let). • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat wspólnego i samodzielnego życia oraz miejscowości, dzielnicy, okolicy, domu, mieszkania lub pokoju, itp., słynnych domostw oraz domu marzeń. (rozwijanie słownictwa, użycie zdań warunkowych 2nd Conditional). • Praktyczne użycie języka sytuacyjnego (wspólna impreza; wyrażanie propozycji, przepraszanie i usprawiedliwianie). • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat zakupów, kupowania, zakupionych produktów, niechcianych prezentów, reklamowania zakupionych produktów i usług (rozwijanie słownictwa tematycznego; użycie mowy zależnej w zdaniach twierdzących i pytających, tworzenia rzeczowników z czasowników). Pisanie listu reklamacyjnego. • Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na tematy związane z pracą, zawodem, kompetencjami i usposobieniem, niekonwencjonalnych pomysłach na biznes (użycie wyrażeń gerundialnych –ing i bezokolicznikowych, wyrazów o wielu różnych znaczeniach), prezentowanie produktu, pisanie CV. Doskonalenie umiejętności językowych i komunikacyjnych, w szczególności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach oraz rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej oparte na komunikacyjnym podejściu w nauczaniu języka obcego, prowadzone z wykorzystaniem metody zadaniowej i aktywizującej, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość oraz z uwzględnieniem pracy własnej studenta. Liczba godzin pracy własnej studenta - 30 Student przygotowuje się do zajęć i do testów sprawdzających w oparciu o podręcznik English File 3rd ed. Intermediate wraz z zeszytem do ćwiczeń i literaturą obowiązkową; przygotowuje zalecone indywidualne i grupowe prace ustne i pisemne; przygotowuje ćwiczenia i aktywności z zeszytu do ćwiczeń oraz e-kursu „eWorkbook B1” i przygotowuje się do testów sprawdzających. Zajęcia prowadzone w formie zdalnej na platformie Teams i Moodle w blokach 2-godzinnych raz w tygodniu, zgodnie z harmonogramem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach zdalnych w wymiarze 60% i większym skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen: - z 3 testów na semestr; - z wypowiedzi ustnych i za aktywne uczestnictwo w zajęciach, - z pracy studenta na platformie e-learningowej, - z krótkich sprawdzianów. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Testy i sprawdziany zapowiedziane, z co najmniej 1 tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja rezultatów pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, kontrolowanie systematycznego opanowywania materiału językowego, weryfikacja rezultatów pracy studenta, w tym na platformie e-learningowej Egzamin: Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej). Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: zawiera następujące elementy: rozumienie tekstu słuchanego i pisanego, leksyka, gramatyka i krótka forma pisemna. Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Podczas egzaminu ustnego student zobowiązany jest do dysponowania zestawem audio i kamerą. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
4. MODUŁ JĘZYKA; Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków. Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Turystyka historyczna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.