Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E] semestr letni 2020/2021
lektorat, grupa nr 4

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.4E]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Dariusz Idziaszek
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden “English File Intermediate Student’s Book 3rd Edition”, OUP, 2013

literatura uzupełniająca:

- BJ Thomas “Intermediate vocabulary”, Nelson Ltd, 1990.

- M. Swan & C. Walter “Oxford English Grammar Course” OUP, 2011

- Słownik “Oxford Wordpower”

- Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

- Dodatkowe materiały z Internetu związane z omawianą na zajęciach

tematyką

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (English File 3rd edition Intermediate, Oxford)

1.Wyrażanie opinii na temat różnych systemów edukacyjnych. Praca nad słownictwem dotyczącym edukacji np. boarding school, graduate, grades. Dyskusja na temat różnic występujących w systemach edukacyjnych w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

2.Wyrażanie opinii na temat plusów i minusów powstawania szkół dla chłopców i dziewcząt. Poszerzenie słownictwa służącego do wyrażania opinii w sposób chronologiczny np. first of all…, my second point is that…, finally….

3.Pierwszy tryb warunkowy oraz zasady użycia czasów po słowach typu when i until.

4.Wyrażanie opinii na temat problemów występujących w edukacji na podstawie analizy tekstu „Do you want to practise for five hours or six?”. Praca ze słownictwem na podstawie tekstu np. take up, resent.

5.Użycie drugiego trybu warunkowego poprzez dyskusję na temat wymarzonego domu.

6.Poszerzenie słownictwa dotyczącego domów (otoczenie np. the country, the outskirts, części domów np. gate, basement oraz przymiotniki służące do opisywania domów np. spacious, modern).

7.Analiza tekstu ‘Tchaikovsky’s house’. Ćwiczenia ze słownictwem z tekstu np. tidy, property, remain. Wypowiedź pisemna: Opis domu. Praca ze słownictwem np. honey, wrapped up, sorrow na podstawie piosenki „If I Could Build My Whole World Wround You”.

8.Zasady tworzenia oraz użycia mowy zależnej w języku angielskim.

9.Poszerzenie zasobu słownictwa związanego z tematem „zakupy” np. bargain, discount, receipt. Wyrażnie opinii na temat robienia zakupów przez internet.

10.Dyskusja na temat składania reklamacji w sklepach na podstawie analizy tekstu „The King of Complainers”. Wypowiedź pisemna: reklamacja.

11.Praca ze słownictwem: słowotwórstwo, tworzenie rzeczowników od czasowników np. achieve -> achievement, choose -> choice, oraz zasady tworzenia przymiotników oraz przysłówków od rzeczowników np. luck->(un)lucky->(un)luckily.

12.Poszerzenie słownictwa związanego z pracą np. overtine, work shifts, part-time job, promotion, be sacked. Różnica w użyciu sów job i work.

13.Zasady użycia konstrukcji: czasownik + ing oraz czasownik + bezokolicznik. Dyskusja na temat wymarzonej pracy.

14.Praca ze słownictwem na podstawie analizy tekstu „In The Dragons’ Den” np. profitable, entrepreneur. Słowa o dwóch różnych znaczeniach np. run a marathon/run a business. Wypowiedź pisemna: List motywacyjny i CV.

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe prowadzone w formie zdalnej przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godz. pracy własnej studenta: 30

opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach zdalnych jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach zdalnych w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr ( 2 wiedzowe + 1 kompetencyjny),

- z innych form weryfikacji określonych przez prowadzącego zajęcia zdalne,

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst (niedostateczny)

Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej.

Oceną końcową egzaminu jest średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z obu części egzaminu (pisemnej i ustnej).

Do części ustnej dopuszczony jest student, który z części pisemnej uzyskał ocenę co najmniej dostateczną.

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

0-59%=ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy:

1.Rozumienie tekstu słuchanego

2.Rozumienie tekstu pisanego

3.Leksyka

4.Gramatyka

5.Krótka forma pisemna

Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym

w SPNJO.

Uwagi:

4. MODUŁ JĘZYKA;

Grupa otwarta dla Studentów wszystkich wydziałów i kierunków.

Dopasowana do planu Wydziału Humanistycznego: Logopedia.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)