Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3]
semestr letni 2020/2021
tutoring,
grupa nr 25
Przedmiot: | Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
tutoring [TUT], grupa nr 25 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Marcol |
Literatura: |
BARTHES R., 2000: Mitologie. Tłum. A. DZIADEK. Warszawa. BAUMAN Z., 1995: Wieloznaczność nowoczesna, nowoczesność wieloznaczna. Warszawa. BAUMAN Z., 2006: Płynna nowoczesność. Przeł. T. Kuntz. Kraków. BERGER P.L., LUCKMANN T., 1983: Społeczne tworzenie rzeczywistości. Tłum. J. NIŻNIK. Warszawa. DIJK T.A. VAN , red., 2001: Dyskurs jako struktura i proces. Tłum. G. GROCHOWSKI. Warszawa. FOUCAULT M., 1977: Archeologia wiedzy. Tłum. A. SIEMEK. Warszawa. GIDDENS A., 2012: Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Tłum. A. SZULŻYCKA. Warszawa. KADŁUBIEC D., 1999: Między memoratem a fabulatem. W: Folklorystyczne i antropologiczne opisanie świata. Księga ofiarowana Profesor Dorocie Simonides. Red. T. SMOLIŃSKA. Opole. KAJFOSZ J., 2016: Mitologie Rolanda Barthes’a a antropologia kognitywna. W: Imperium Rolanda Barthes’a. Red. A. GRZEGORCZYK, A. KACZMAREK, K. MACHTYL. Poznań. LYOTARD J.F., 1997: Kondycja ponowoczesna. Przeł. M. Kowalska. "Sztuka i Filozofia" 13, s. 25-35. TAYLOR CH., 2009: Teorie znaczenia. W: Język, dyskurs, społeczeństwo. Red. L. RASIŃSKI. Tłum. A. ORZECHOWSKI, W. JACH. Warszawa. |
Zakres tematów: |
Oświecenie, nowoczesność i ponowoczesność - w jaki sposób na przestrzeni wieków pojmowano kategorie "wiedzy" i "myślenia potocznego". Odczarowanie świata, invisible religion i „religia sekularna” jako wyznaczniki nowoczesności. Relacje magii, religii i nauki w procesie konstruowania mitów współczesnych. Wiedza naukowa a wiedza narracyjna w ponowoczesności. Ramy późnej nowoczesności - systemy eksperckie i zaufanie jako czynniki wpływające na poczucie bezpieczeństwa. Płynna nowoczesność (w tym nieobecność struktur systemowych, możliwość ciągłego kształtowania strategii życiowych, bezprecedensowa wolność, unikanie odpowiedzialności) a postprawda i teorie spiskowe. |
Metody dydaktyczne: |
Spotkania odbywają się online na platformie MS Teams. Terminy zajęć zostaną zaplanowane wraz z doktorantką na początku semestru po rozpoznaniu potrzeb związanych z realizowaną pracą doktorską. Spotkania mają charakter podsumowania etapu pracy na podstawie zadanych lektur oraz analizy fragmentu tekstu napisanego przez doktorantkę. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną: znajomość lektur oraz opracowanie fragmentu pracy doktorskiej związanego z poruszaną problematyką. |
Uwagi: |
Ewa Kozik |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.