Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3] semestr letni 2020/2021
tutoring, grupa nr 25

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
tutoring [TUT], grupa nr 25 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Marcol
Literatura:

BARTHES R., 2000: Mitologie. Tłum. A. DZIADEK. Warszawa.

BAUMAN Z., 1995: Wieloznaczność nowoczesna, nowoczesność wieloznaczna. Warszawa.

BAUMAN Z., 2006: Płynna nowoczesność. Przeł. T. Kuntz. Kraków.

BERGER P.L., LUCKMANN T., 1983: Społeczne tworzenie rzeczywistości. Tłum. J. NIŻNIK. Warszawa.

DIJK T.A. VAN , red., 2001: Dyskurs jako struktura i proces. Tłum. G. GROCHOWSKI. Warszawa.

FOUCAULT M., 1977: Archeologia wiedzy. Tłum. A. SIEMEK. Warszawa.

GIDDENS A., 2012: Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Tłum. A. SZULŻYCKA. Warszawa.

KADŁUBIEC D., 1999: Między memoratem a fabulatem. W: Folklorystyczne i antropologiczne opisanie świata. Księga ofiarowana Profesor Dorocie Simonides. Red. T. SMOLIŃSKA. Opole.

KAJFOSZ J., 2016: Mitologie Rolanda Barthes’a a antropologia kognitywna. W: Imperium Rolanda Barthes’a. Red. A. GRZEGORCZYK, A. KACZMAREK, K. MACHTYL. Poznań.

LYOTARD J.F., 1997: Kondycja ponowoczesna. Przeł. M. Kowalska. "Sztuka i Filozofia" 13, s. 25-35.

TAYLOR CH., 2009: Teorie znaczenia. W: Język, dyskurs, społeczeństwo. Red. L. RASIŃSKI. Tłum. A. ORZECHOWSKI, W. JACH. Warszawa.

Zakres tematów:

Oświecenie, nowoczesność i ponowoczesność - w jaki sposób na przestrzeni wieków pojmowano kategorie "wiedzy" i "myślenia potocznego".

Odczarowanie świata, invisible religion i „religia sekularna” jako wyznaczniki nowoczesności.

Relacje magii, religii i nauki w procesie konstruowania mitów współczesnych.

Wiedza naukowa a wiedza narracyjna w ponowoczesności.

Ramy późnej nowoczesności - systemy eksperckie i zaufanie jako czynniki wpływające na poczucie bezpieczeństwa.

Płynna nowoczesność (w tym nieobecność struktur systemowych, możliwość ciągłego kształtowania strategii życiowych, bezprecedensowa wolność, unikanie odpowiedzialności) a postprawda i teorie spiskowe.

Metody dydaktyczne:

Spotkania odbywają się online na platformie MS Teams. Terminy zajęć zostaną zaplanowane wraz z doktorantką na początku semestru po rozpoznaniu potrzeb związanych z realizowaną pracą doktorską.

Spotkania mają charakter podsumowania etapu pracy na podstawie zadanych lektur oraz analizy fragmentu tekstu napisanego przez doktorantkę.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną: znajomość lektur oraz opracowanie fragmentu pracy doktorskiej związanego z poruszaną problematyką.

Uwagi:

Ewa Kozik

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)