Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3] semestr letni 2020/2021
tutoring, grupa nr 36

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
tutoring [TUT], grupa nr 36 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Małgorzata Kądziela
Literatura:

1. Tondos B.: Styl zakopiański i zakopiańszczyzna. Wrocław 2004.

2. Sas-Zaburzycki J.: Sposób zakopiański w architekturze. Architekt, r. VII, 1906, nry 1-4.

3. Żórawski J.: O budowie formy architektonicznej. Skrócone ujęcie opracowane przez Bohdana Lisowskiego. Kraków 2017 (wybrane fragmenty).

4. Chmielewski T., Chmielewski S., Kułak A.: Percepcja i projekcja krajobrazu: teorie, zastosowania, oczekiwania. Przegląd geograficzny, 91(3):365-384.

5. Cox R.: Senses, Anthropology of. Anthropology Beyond Text, edited by R Cox, New York 2017.

6. Classen C.: Foundations for an anthropology of the senses. International Social Science Journal, https://doi.org/10.1111/j.1468-2451.1997.tb00032.x

Zakres tematów:

1. Architektura w kontekstach kulturowych: studia przypadków.

2. Style architektury górskiej w Polsce.

3. Projektowanie w krajobrazach przyrodniczych i na obszarach

chronionych: studia przypadków.

4. Zmysłowa percepcja architektury.

5. Elementy kompozycji architektonicznej.

Metody dydaktyczne:

1. Dyskusja materiałów zebranych przez Doktorantkę podczas samodzielnych badań terenowych (konsultacje zdalne).

2. Wspólne badania terenowe obejmujące dokumentowanie obiektów będących przedmiotem pracy doktorskiej, ich opis, interpretację i weryfikację problemów badawczych (w zakresie szeroko rozumianej percepcji architektury).

3. Konsultacja warsztatów dla studentów, zaplanowanych do realizacji przez Doktorantkę podczas Third International and Interdisciplinary Conference on Senses in Architecture, Urban Landscaping and Design, 25-27 November 2021.

Metody i kryteria oceniania:

50% oceny - znajomość zagadnień teoretycznych i umiejętność jej wykorzystania w praktyce;

50% oceny - umiejętność konstruowania problemu badawczego, krytycznej analizy dokumentacji oraz syntezy oryginalnych wniosków.

Uwagi:

Jessica Kufa

W związku z koniecznością przygotowania do dyskusji (podczas zajęć) analizy materiału zebranego podczas badań terenowych, literatura przedmiotu może ulec zmianie i dostosowaniu do rodzaju problemów zdefiniowanych we wspomnianych materiałach. W takim wypadku prowadząca przedmiot będzie ją wskazywała doktorantce indywidualnie, z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)