Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3]
semestr letni 2020/2021
tutoring,
grupa nr 62
Przedmiot: | Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2020/2021 [2020/2021L]
(zakończony)
tutoring [TUT], grupa nr 62 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Magdalena Figzał-Janikowska |
Literatura: |
1. D. Sosnowska, Dokumentacja w teatrze i performansie – tekst, zapis, medium, tekst dostępny na: academia.edu 2. P. Ausländer, The Performativity of Performance Documentation, "PAJ: A Journal of Performance and Art", vol. 28, No. 3 (Sep., 2006), pp. 1-10. 3. R. Schneider, Performing Remains. Art and war in times of theatrical reenactment, London and New York 2011 (chapter: In the meantime: performance remains) 4. Re//Mix. Performans i dokumentacja, red. T. Plata, D. Sajewska, Warszawa 2014. 5. Marcin Kościelniak, Egoiści. Trzecia droga w kulturze polskiej lat 80., Warszawa 2018. 6. J. Krakowska, PRL. Przedstawienia, Warszawa 2016. 7. Źródła i mediacje [projekt www], Uniwersytet Warszawski |
Zakres tematów: |
1. Archiwum jako przedmiot badań - wybrane metodologie, narzędzia pracy archiwisty, archiwum w świetle praktyk performatywnych 2. Dokumentacja teatralna oraz jej status w badaniach nad przedstawieniem 3. Gatunki widowisk scenicznych - formy dramatyczne i estradowe 4. Znaczenie teatralnej awangardy w kulturze polskiej lat 80. i 90. 5. Warsztat badacza: techniczne aspekty prowadzenia pracy badawczej |
Metody dydaktyczne: |
- Praca z tekstem teoretycznym, opracowywanie koncepcji metodologicznych - Praca z materiałem źródłowym (wykorzystanie performatywnego potencjału archiwum) - Dyskusje badawcze skoncentrowane wokół zagadnień poruszanych w rozprawie przygotowywanej przez doktorantkę |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą do wystawienia oceny końcowej jest aktywny udział w indywidualnej i merytorycznej dyskusji z tutorem, w oparciu o teksty teoretyczne wskazane w sylabusie, a także materiały źródłowe stanowiące podstawę rozprawy doktorantki. |
Uwagi: |
Patrycja Korczago |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.