Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3] semestr letni 2020/2021
tutoring, grupa nr 62

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Tutoring ekspercki 3 [20-SD-S3-TUT3]
Zajęcia: semestr letni 2020/2021 [2020/2021L] (zakończony)
tutoring [TUT], grupa nr 62 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:30
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Magdalena Figzał-Janikowska
Literatura:

1. D. Sosnowska, Dokumentacja w teatrze i performansie – tekst, zapis, medium, tekst dostępny na: academia.edu

2. P. Ausländer, The Performativity of Performance Documentation, "PAJ: A Journal of Performance and Art", vol. 28, No. 3 (Sep., 2006), pp. 1-10.

3. R. Schneider, Performing Remains. Art and war in times of theatrical reenactment, London and New York 2011 (chapter: In the meantime: performance remains)

4. Re//Mix. Performans i dokumentacja, red. T. Plata, D. Sajewska, Warszawa 2014.

5. Marcin Kościelniak, Egoiści. Trzecia droga w kulturze polskiej lat 80., Warszawa 2018.

6. J. Krakowska, PRL. Przedstawienia, Warszawa 2016.

7. Źródła i mediacje [projekt www], Uniwersytet Warszawski

Zakres tematów:

1. Archiwum jako przedmiot badań - wybrane metodologie, narzędzia pracy archiwisty, archiwum w świetle praktyk performatywnych

2. Dokumentacja teatralna oraz jej status w badaniach nad przedstawieniem

3. Gatunki widowisk scenicznych - formy dramatyczne i estradowe

4. Znaczenie teatralnej awangardy w kulturze polskiej lat 80. i 90.

5. Warsztat badacza: techniczne aspekty prowadzenia pracy badawczej

Metody dydaktyczne:

- Praca z tekstem teoretycznym, opracowywanie koncepcji metodologicznych

- Praca z materiałem źródłowym (wykorzystanie performatywnego potencjału archiwum)

- Dyskusje badawcze skoncentrowane wokół zagadnień poruszanych w rozprawie przygotowywanej przez doktorantkę

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą do wystawienia oceny końcowej jest aktywny udział w indywidualnej i merytorycznej dyskusji z tutorem, w oparciu o teksty teoretyczne wskazane w sylabusie, a także materiały źródłowe stanowiące podstawę rozprawy doktorantki.

Uwagi:

Patrycja Korczago

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)