Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJN3-PPIW-3]
semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJN3-PPIW-3] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga niedziela (parzyste), 11:30 - 14:00
sala 112 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 28 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Mirosław Kisiel | ||||||||||||
Literatura: |
Kisiel M., Muzyka w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Katowice 2005. Lipska E., Przychodzińska M., Muzyka w nauczaniu początkowym. Warszawa 1990. Sacher W., Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci. Kraków 1999. Suświłło M., Psychopedagogiczne uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej. Olsztyn 2001. Frołowicz E., Aktywny uczeń w świecie muzyki. Gdańsk 2008 Wybrane książki metodyczne dla nauczyciela i podręczniki dla ucznia. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Doskonalenie w zakresie kształcenie poczucia rytmu i poznanie zapisu rytmicznego, słuchu i poznanie zapisu dźwięków. Wypracowanie umiejętności doboru repertuaru muzycznego i ćwiczeń pod kątem stopnia trudności dla osiągnięcia zamierzonego celu edukacyjnego. Przygotowanie i prowadzenie (w symulacji metodycznej) wybranych obszarów tematycznych zajęć muzycznych w klasach I-III. Odtwarzanie i tworzenie muzyki - opanowanie wybranego repertuaru piosenek wokalnie i na dzwonkach chromatycznych. Tworzenie autorskich scenariuszy zajęć muzycznych w klasach I-III. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Pogadanka, ćwiczenia, trening, dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych. Praca indywidualna i zespołowa studenta. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawność w wykonaniu wybranych utworów wokalnych i instrumentalnie oraz prezentacji muzyczno-ruchowych. Swobodne poruszanie się w obszarze tradycyjnych form aktywności muzycznej. Przygotowanie scenariusza oraz prowadzenie wybranych ogniw metodycznych zajęć muzycznych w klasach I-III. |
||||||||||||
Uwagi: |
Zajęcia odbywają się w kontakcie tzw. formule tradycyjnej we wsparciu platformy Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.