Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJN3-PPIW-3] semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJN3-PPIW-3]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga niedziela (parzyste), 11:30 - 14:00
sala 112
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 28
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mirosław Kisiel
Literatura:

Kisiel M., Muzyka w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Katowice 2005.

Lipska E., Przychodzińska M., Muzyka w nauczaniu początkowym. Warszawa 1990.

Sacher W., Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci. Kraków 1999.

Suświłło M., Psychopedagogiczne uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej. Olsztyn 2001.

Frołowicz E., Aktywny uczeń w świecie muzyki. Gdańsk 2008

Wybrane książki metodyczne dla nauczyciela i podręczniki dla ucznia.

Zakres tematów:

Doskonalenie w zakresie kształcenie poczucia rytmu i poznanie zapisu rytmicznego, słuchu i poznanie zapisu dźwięków.

Wypracowanie umiejętności doboru repertuaru muzycznego i ćwiczeń pod kątem stopnia trudności dla osiągnięcia zamierzonego celu edukacyjnego.

Przygotowanie i prowadzenie (w symulacji metodycznej) wybranych obszarów tematycznych zajęć muzycznych w klasach I-III.

Odtwarzanie i tworzenie muzyki - opanowanie wybranego repertuaru piosenek wokalnie i na dzwonkach chromatycznych.

Tworzenie autorskich scenariuszy zajęć muzycznych w klasach I-III.

Metody dydaktyczne:

Pogadanka, ćwiczenia, trening, dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych. Praca indywidualna i zespołowa studenta.

Metody i kryteria oceniania:

Sprawność w wykonaniu wybranych utworów wokalnych i instrumentalnie oraz prezentacji muzyczno-ruchowych.

Swobodne poruszanie się w obszarze tradycyjnych form aktywności muzycznej.

Przygotowanie scenariusza oraz prowadzenie wybranych ogniw metodycznych zajęć muzycznych w klasach I-III.

Uwagi:

Zajęcia odbywają się w kontakcie tzw. formule tradycyjnej we wsparciu platformy Teams.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)