Seminarium dyplomowe I [W2-S2BT19-2BT-07A]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe I [W2-S2BT19-2BT-07A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:30 - 15:30
sala C-47 (SALA CWICZ.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Mrozik |
Literatura: |
Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki. |
Zakres tematów: |
Zakres tematyczny seminarium: 1. Filogeneza bakterii 2. Sinice – budowa, funkcje i znaczenie w biotechnologii 3. Ruchome elementy genetyczne u bakterii 4. Mikroorganizmy modyfikowane genetycznie i ich wykorzystanie w biotechnologii 5. Molekularne mechanizmy oddziaływania mikroorganizmów z roślinami 6. Szczepionki starej i nowej generacji 7. Obieg azotu w przyrodzie 8. Grzyby mykoryzowe 9. Tworzenie i budowa biofilmu bakteryjnego 10. Quorum sensing 11. Nanotechnologia 12. Biologia syntetyczna 13. Mikrobiom człowieka 14. Życie w przestrzeni kosmicznej 15. Zanieczyszczenia mikrobiologiczne żywności 16. Alergeny w żywności |
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia 2-godzinne w formie stacjonarnej raz w tygodniu zgodnie z planem zajęć. Prezentacja w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury. ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej. ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna. Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność studenta oceniana jest w skali bdb - ndst. ocena bdb – student bardzo często zadaje pytania, będące dowodem jego dociekliwości i motywacji do poszerzenia swojej wiedzy ogólnej. ocena db – student często zadaje pytania po prezentacjach kolegów ocena dst – student rzadko zadaje pytania po prezentacjach kolegów. ocena ndst – student nie zadaje pytań po prezentacjach kolegów. |
Uwagi: |
dr hab. Katarzyna Hupert-Kocurek, prof. UŚ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.