Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne (1 sem.) [W6-PP-NM-PRZ-PRAKT.1]
semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wychowania przedszkolnego-zajęcia praktyczne (1 sem.) [W6-PP-NM-PRZ-PRAKT.1] | ||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:00 - 17:30
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | ||||||
Literatura: |
Bogdanowicz Z.: Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, Warszawa 1990. Bogdanowicz M.: W co się bawić z dziećmi? Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka. Gdańsk 2000. Chmielewska E.: Emocje. Przewodnik do pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji społecznej. Warszawa 2011. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Wybrane programy wychowania przedszkolnego, przewodniki metodyczne, plany pracy. Silberg J.: Gry i zabawy z dziećmi, Poznań 2000. Schiller P.: Wczesne czytanie, Warszawa 2006. Skarbek K., Wrońska I.: Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym, Kraków 2014. 365 gier i zabaw na każdy dzień roku. Trześniowski R.: Zabawy i gry ruchowe, Warszawa 1995. Wlaźnik K. Wychowanie fizyczne w przedszkolu, Warszawa 1988. Vopel K.W.: Witajcie nogi. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 1, Kielce 1999. Vopel K.W.: Witajcie ręce. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 2, Kielce 1999. Vopel K.W.: Witajcie oczy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 3, Kielce 1999. Vopel K.W.: Witajcie uszy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 4, Kielce 1999. Vopel K.W.: Od stóp do głów. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 5, Kielce 1999. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. |
||||||
Zakres tematów: |
- Organizacja pracy przedszkola - podstawowe dokumenty - Organizacja pracy grupy przedszkolnej - Zapoznanie się z podstawą programową wychowania przedszkolnego - Organizacja dnia |
||||||
Metody dydaktyczne: |
Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym. Obserwacja, analiza dokumentów, dyskusja. |
||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Raport z praktyk - w raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska wychowawczego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych instytucji wychowania przedszkolnego. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają przedszkola. Analiza dokumentacji - student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego (np. plany pracy, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, scenariusze zajęć itd.) Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod, form i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w przedszkolu. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w placówce przedszkolnej przedstawiając stosowną dokumentację (np. scenariusze zajęć, arkusze obserwacji rozwoju dziecka, itd.). Rejestr frekwencji - student potwierdza wysoką frekwencją w zajęciach praktycznych, własnym zaangażowaniem w zaplanowane do realizacji działania, potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. |
||||||
Uwagi: |
PPW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.