Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat pracy naukowej [W1-FI-S1-WPN] semestr zimowy 2021/2022
Warsztat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztat pracy naukowej [W1-FI-S1-WPN]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Warsztat [Wr], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 316
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Wołek
Literatura:

• Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2009.

• Pinker S., Piękny styl. Sopot 2016.

• Bielec E. i J., Podręcznik pisania prac albo technika pisania po polsku. Kraków EJB 2000.

• Pawlik K., Zenderowski R. , Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013.

• Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie. Kraków 2001.

• Grzybowski P.P. , Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Kraków 2010.

• Szafrańska K., Raport: 5 Najlepszych Metod Notowania. Wrocław 2008.

• Szymanek K. Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny. Warszawa 2019.

• Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa 2015.

Zakres tematów:

1. Ogólne zasady pisania prac semestralnych, licencjackich i magisterskich.

2. Problem własności intelektualnej.

3. Umiejętność wyboru tematu i formułowania tytułu pracy pisemnej i wystąpienia.

4. Kwerenda biblioteczna.

5. Sposób prezentowania zebranego materiału. Jednostki tekstu i proporcje między nimi.

6. Sporządzanie przypisów i opisu bibliograficznego.

7. Przygotowywanie prezentacji treści prac naukowych.

8. Sporządzanie notatek i fiszek z literatury przedmiotu.

9. Dobór źródeł, umiejętność poszukiwania informacji (biblioteki, Internet).

10. Redakcja tekstu, cechy charakterystyczne języka prac naukowych.

11. Sposoby popularyzacji wiedzy.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenie:

- językowej redakcji tekstów;

- sporządzania przypisów, bibliografii, abstraktu, streszczenia;

- sporządzania fiszek;

- przedstawiania argumentów;

- wykonania prac zaliczeniowych.

Burza mózgów, dyskusja, praca indywidualna i w grupach.

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana na podstawie aktywności (40%) i 4 prac zaliczeniowych (60% – 4x15%), które mają wskazać poziom opanowania warsztatu w zakresie:

- wyboru tematu i sformułowania tytuł pracy

- wyboru i przygotowania listy źródeł bibliograficznych według wskazanej

konwencji oraz listy przykładowych przypisów

- przygotowania trzech fiszek

- sporządzenia planu tekstu/referatu/wystąpienia.

Ocena: bardzo dobry (5.0) – aktywność na 90% zajęć, pełne opanowanie techniki sporządzania prac pisemnych i przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Bardzo dobra orientacja w bazie materiałów naukowych. Umiejętność właściwego przygotowania i segregacji materiałów naukowych. Biegła umiejętność sporządzania notatek przy użyciu różnych metod, oraz fiszek z literatury przedmiotu. Umiejętność bezbłędnego sporządzania przypisów i bibliografii. Umiejętność redagowania tekstu i posługiwania się językiem prac naukowych.

Ocena: dobry plus (4.5) – aktywność na 80% zajęć, opanowanie techniki sporządzania prac pisemnych i przygotowywania prezentacji treści prac naukowych. Dobra orientacja w bazie materiałów naukowych. Umiejętność przygotowania i segregacji materiałów naukowych. Oceniana na podstawie aktywności (40% oceny końcowej) i 4 prace zaliczeniowe (60% oceny końcowej = 4x15%), które mają wskazać poziom opanowania warsztatu w zakresie:

- wyboru tematu i sformułowania tytuł pracy

- wyboru i przygotowania listy źródeł bibliograficznych (10 pozycji) według wskazanej konwencji wraz z listą przykładowych przypisów (10 pozycji)

- przygotowania 3 fiszek

- sporządzenia planu tekstu/referatu/wystąpienia.

Ocena: bardzo dobry (5.0) – aktywność na 90% zajęć oraz bardzo dobre przygotowanie 4 prac zaliczeniowych.

Ocena: dobry plus (4.5) – aktywność na 80% zajęć oraz bardzo dobre przygotowanie 4 prac zaliczeniowych.

Ocena: dobry (4.0) – aktywność na 80% zajęć oraz dobre przygotowanie 4 prac zaliczeniowych.

Ocena: dostateczny plus (3.5) – aktywność na 70% zajęć oraz dobre przygotowanie 4 prac zaliczeniowych.

Ocena: dostateczny (3.0) – aktywność na 60% zajęć oraz dostateczne przygotowanie 4 prac zaliczeniowych.

Uwagi:

Na zajęciach będzie wykorzystana platforma MS Teams. Kod zespołu: mugp9fx

Dopuszczalne są dwie nieobecności. Przekroczenie limitu nieobecności oznacza konieczność indywidualnego zaliczenia zajęć w czasie dyżuru.

Na zajęciach wykorzystane zostaną elementy szkoleń zorganizowanych w ramach projektów: DUO – Uniwersytet Śląski uczelnią dostępną, uniwersalną i otwartą oraz Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)